SMS- כל מה שרציתם לדעת על סמס ולא העזתם לשאול

 

מערכת לשליחת SMS- הודעה בטלפון חכם- סמס עם יוניסלהוא עלה לתודעה לראשונה בשנת 84', אבל רק בתחילת שנות ה-90 זכה למעמד מיתי.
אנחנו לא מדברים על מייקל ג'ורדן אלא על הודעת ה-SMS שהתחילה כרעיון צנוע שהקדים בהרבה את הטכנולוגיה, והפכה להיות צורת התקשורת הדומיננטית בעולם.

עוד בתחילת שנות ה-80', כשהרעיון של טלפונים ניידים התחיל לתפוס תאוצה, היה ברור כי עולם הטלפוניה יוכל להיות יותר רבגוני ולאפשר עוד דברים מלבד שיחות בלי כבל.
אבל כמו בהרבה מקרים אחרים, הרעיונות הקדימו תמיד את היכולת הטכנולוגית של התקופה. את הרעיון לשליחת הודעות טקסט הגו כבר בשנות ה-80, אך אף מכשיר סלולרי לא היה מתקדם מספיק עבור הטכנולוגיה החדשנית. הודעת ה-SMS הראשונה כלל לא נשלחה דרך הטלפון, אלא דרך המחשב והתוכן שלה היה "חג מולד שמח". רק עשור לאחר שהומצאה, בשנת 1994, נשלחה הודעת ה-SMS הראשונה מטלפון נייד באמצעות מכשיר נוקיה.

רגע, מה זה SMS בכלל?

ראשי התיבות של SMS הן Short Messaging Service – שירות שליחת הודעות קצרות. מדובר בצורת התקשרות מבוססת טקסט שנשלחת ממכשיר סלולרי או ממחשב למכשיר סלולרי אחר.
הודעות הטקסט היו רעיון מהפכני שהומצא על מנת להציע פתרון פשוט ויעיל להעברת הודעות בקלות ובמהירות בכל זמן ובכל מקום מבלי הצורך לבצע שיחת טלפון בזמן אמת.
אחד מהוגי הרעיון, פריהלם הילברנד ביצע מספר ניסויים אשר בסופם הגיע למסקנה כי כדי להעביר מסר יש צורך ב-160 תווים לכל היותר, כך גם נקבעה מגבלת התווים המוכרת לנו בטלפונים הסלולריים.

תחילה, צמיחתה של הודעת ה-SMS הייתה הדרגתית ואיטית למדי, אך לאחר עלייה במספר הטלפונים שתמכו בטכנולוגיית שליחת ההודעות בשוק והסרת ההגבלות על שליחת הודעות בין חברות תקשורת שונות, החלה עלייה משמעותית בשימוש בהן. כנראה שגם הוגי הודעות ה-SMS לא חזו את ההצלחה לה הן זכו, שיפורים ושדרוגים רבים נוספו להודעות ה-SMS שכללו גם הודעות מולטימדיה המכילות תמונות, יכולת לתזמון הודעות ועוד שהפכו את המוצר לאפליקציה עם השימוש הנרחב ביותר בטלפון הנייד.
בכל יום נשלחות למעלה מ-10 מיליארד הודעות SMS ברחבי העולם.

החל משנות האלפיים הודעות ה-SMS נהיו חלק בלתי נפרד מדרכי ההתקשרות שלנו ואף תפסו מקום מרכזי בתרבות הפופולרית. שליחת הודעות מופיעות כבדרך קבע בקליפים מוזיקליים, סדרות וסרטים עכשוויים ומאפשרים להוסיף נפח ועניין לעלילה המוצגת. למעשה, כשהודעת ה-SMS הייתה אופנה חדשה יחסית, לא מעט במאים לא היו בטוחים איך לגעת בה.
הרעיון של הודעה שמגיעה ממקום למקום בזמן שיא ומשלימה אינפורמציה בשביל אחת הדמויות עמד בסתירה להמון עלילות, שהיו יכולות להיראות שונות לגמרי בעולם בו הודעות SMS הן דבר שבשגרה.
ניתן לראות בלא מעט סרטים מסוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000 גיבור שבדיוק ברגע השיא מאבד את הטלפון, נתקע בלי סוללה, או "טוויסטים" עלילתיים דומים שהמטרה שהם היא להסביר למה ברגע הכי חשוב, ההודעה לא הגיעה ליעדה. רק אחרי שהטכנולוגיה הפכה לנפוצה וגדולה מכדי להתעלם ממנה למדו תסריטאים וסופרים להפוך את ההודעה למנוע עלילתי, כאמצעי לדמויות להביע רגשות.

למה הודעות SMS הצליחו כל כך?

הסיבה המרכזית להצלחתה האדירה של שליחת הודעות היא למעשה די פשוטה – אנחנו פשוט לא אוהבים לדבר בטלפון. לפי סקר שנעשה בארה"ב 75% מהאנשים ענו שהם מעדיפים לשלוח הודעות על פני שיחת טלפון.
כמו כן, האדם הממוצע שולח ומקבל הודעות פי חמישה מאשר שיחות טלפון. מדוע אנשים מעדיפים הודעות? היתרון העיקרי שיש להודעות הוא חוסר התלות בזמינות, ניתן לקרוא ולהגיב על הודעות בכל זמן. נוסף על כך, הודעות נחשבות לפחות מפריעות, הן לא קוטעות רצף עבודה או כל פעילות אחרת וניתן לענות עליהן תוך כדי עשייה של דברים אחרים (מלבד נהיגה כמובן) וגם בסביבה רועשת. הודעות הן גם כלי נהדר לשמירת הפרטיות שכן זרים סביבכם לא יוכלו לצותת ולהאזין להודעות שאתם מקבלים.

ההתכתבות בכתב לעיתים נראית לנו טכנית ולא ברורה. כיוון שטון הדיבור לא תמיד עובר בכתב, כוונת השולח עלולה להתפרש באופן שגוי.  אימוג'י ב SMS
בעקבות העלייה בשימוש בהעברת מסרים כתובים, עלה גם השימוש באמוטיקונים, מה שהיום מכונה אימוג'ים.

אימוג'י

הפעם הראשונה בה נעשה שימוש באמוטיקונים היה כבר במאה ה-19! שנים רבות לפני שנשלחה הודעות ה-SMS הראשונה.
הם הופיעו בעיתון מודפס ונקראו "אמנות טיפוגרפית".
הם הופיעו לראשונה בדיגיטל בשנות ה-80 כאשר הוחלט שהסימן (-: יכונה "Smiley Face" ויעשה בו שימוש כאשר מספרים בדיחה או אמירה הומוריסטית אחרת.
לאחר מכן הם צמחו והשתדרגו עד לאימוג'ים שאנחנו מכירים היום, שכבר אינם מורכבים מתווים פשוטים אלא מתמונות שעוצבו עבור מטרה זו וכוללים סימנים רבים החל מפרצופים, חיות וצמחים ועד לדגלי המדינות השונות.
אם אתם מרגישים שלא תמיד מובן לכם אם ההודעה שקיבלתם היא רצינית או הומוריסטית, אתם לא לבד. לפי "חוק פו", כלל אינטרנטי שנוצר בעקבות ויכוח בנושא, ללא שימוש באימוג'ים לא ניתן להחליט בוודאות אם מדובר בפרודיה או אמירה רצינית.

כך שאם אי פעם כתבתם משהו בציניות וקיבלתם תגובות המייחסות להודעה משמעות אחרת, דעו להתנסח אחרת להבא, לתבל באומטיקונים, או פשוט לציין כי התוכן הוא ציני.
אגב, לא כל תופעות הלוואי לשליחת הודעות הן שליליות: לשליחת הדעות יש גם ערך חיובי – מחקרים הראו שלאנשים ששולחים יותר הודעות יש פחות שגיאות כתיב, כתוצאה מההתנסחות הקבועה בכתב.

השפעה על עולם השיווק

כברת הדרך המרשימה שעברו הודעות ה-SMS הפכו אותם לכלי מקובל לקידום מכירות ועסקים. בכל בנייה של אסטרטגיה שיווקית בחלק המתייחס לשיווק דיגיטלי הודעות ה -SMS לוקחות חלק.
כיום אין אפילו צורך בהחזקת טלפון נייד על מנת לשלוח הודעות SMS וניתן לשלוח אותן באמצעות המחשב, דרך האינטרנט או תוכנה ייעודית באופן המאפשר לעשות זאת בצורה מתוזמנת ולמספר גדול של נמענים.
לשיווק ולקידום דרך הודעות SMS יעילות מוכחת, מחקרים מראים שאנחנו בודקים את הטלפון שלנו בממוצע 80 פעם ביום! מעבר לכך, 98% מהודעות ה-SMS שנשלחות גם נקראות, כמעט תמיד תוך דקות בודדות.
בעידן בו סמארטפונים שולטים בשוק הטלפונים ניתן בקלות לנצל הטכנולוגיה העכשווית ולשלוח הודעות שכוללות קישורים לאפשרויות רכישה, צפייה במבצעים ועוד.

שיווק באמצעות הודעות SMS זו שיטה זולה וממוקדת יותר מאשר פרסום המוני כמו שלטי חוצות או קניית זמן שידור בתקשורת המסורתית על מנת להגדיל מכירות ולקדם את העסק שלכם.
ישנן מספר דרכים להשתמש בהודעות SMS באופן שיווקי כמו דיוור ועדכונים על מבצעים, שליחת סקרים קצרים שעוזרים להבנת רצונות קהל היעד וליצירת חיבור עם הלקוחות, המידע מגיע ישירות לטלפון, מה שנותן תחושה שמדובר בהודעה אישית ויכולה להגיע לתפוצה רחבה בזמן קצר וכמעט לכל דמוגרפיה. מדובר בטכנולוגיה פשוטה לשימוש באמצעות מערכת SMS בה התכנים מוכנים ומתוזמנים מראש כדי שישלחו בשעה אידיאלית.

אם אתם רוצים לרתום את הטכנולוגיה הזו בצורה המיטבית, כדאי לכם להשתמש בכלי המתאים, לחסוך לעצמכם (ולנמענים) זמן ולאפשר צורת תקשורת פשוטה יותר וטורדנית פחות משיחות טלפון.

 

5 יתרונות לשליחת הודעות SMS ודיוור אלקטרוני      sms- סמס | הודעות סמס

  1. 1. פרסום חכם וממוקד יותר – 
  2. מערכת לשליחת SMS ומערכות דיוור אלקטרוני, הן למעשה מערכות מתקדמות המיועדות למגוון רחב של ענפים בהם קיימת דרישה להפצת הודעות SMS  והודות דוא"ל ישירות לטלפון הנייד ו/או הדואר האלקטרוני של נמען ההודעה. לפיכך, המפרסמים שביניכם יכולים לעשות שימוש באותן מערכות ובכך להבטיח לעצמכם שיטת פרסום חכמה וממוקדת יותר המגיעה ישירות לאמצעים השונים (והנגישים) של נמען ההודעות.

2. פרסום חכם מבוסס מיקום-
אחד מהיתרונות הנלווים למערכות המתקדמות של שליחת הודעות SMS קשור לעובדה שניתן לתזמן את שליחת ההודעה אך ורק לקהל לקוחות המצויים בכל רגע נתון בסמוך לכתובת הפיזית של בית העסק שמטעמו התבצעה שליחת ההודעה. יתרון זה מאפשר לכם לחשוף את קהל היעד הנמצא ברגעים אלו ממש בסמוך לבית העסק שלכם בכל מידע או תוכן שיווקי הרלוונטי עבורו באותה נקודת זמן.

3. פילוח מדויק של קהלי היעד הרלוונטיים לכם-
שליחת הודעות סמס או דברי דוא"ל, מתאפשרים באמצעות מאגרי נתונים המכילים רשומות שונות של קהלי יעד הרלוונטיים עבורכם. רשומות אלו כוללות קהלי יעד שונים אותם תוכלו לפלח באופן המדויק ביותר בהתאם להגדרת מאפיינים שונים כגון: גיל, מגדר (גברים, נשים), מגזר (חילוני, דתי מסורתי, חרדי וכו), אזור מגורים ואפילו תחומי עניין. אפשרות זו פותחת עבור המשווקים הנבונים שביניכם, חלון הזדמנויות שיווקי למכור ולשווק את מרכולתכם לקהל היעד הרלוונטי ביותר עבורכם.

  1. 4.  מעקב דינמי ומדויק אחר תוצאות מהלכי השיווק-
    מערכות מתקדמות לשליחת הודעות SMS ודיוור אלקטרוני כוללות בתוכן פיצ'רים שונים המאפשרים לכם לנתח במדויק ובאופן דינמי ורציף את תוצאות המהלך השיווקי אותו ביצעתם, לרבות, קבלת דוח אודות היקף הפעילות (מספר הנמענים אליהם נשלחה ההודעה מטעמכם), נתון הציג בפניכם כמה ממקבלי ההודעה פתחו אותה וכמה מהם מחקו אותה עוד בטרם קריאתה ונתונים נוספים המאפשרים לכם לבחון את תוצאות הפעילות ולפעול בהתאם לממצאי הנתונים השונים בזמן אמת.

5. קשר ישיר ורציף אל מול קהל הלקוחות שלכם בכל רגע נתון-
מערכות הדיוור השונות מאפשרות לכם לשמור על קשר רציף וישיר עם קהל הלקוחות ולעדכן אותו בכל מידע שיווקי אותו תרצו לחשוף בפניו בכל רגע נתון.

 

ואם אתם שואלים את עצמכם איך זה שSMS עדיין כל כך פופולרי- יש פה סרטון מצויין שמסביר את זה


 

לסיכום
מערכות מתקדמות לשליחת הודעות סמס (ודיוור אלקטרוני), מאפשרות גם לכם ליהנות ממגוון רחב של יתרונות בכל פעילות שיווק פרסומית אותה אתם בוחרים לקיים לקהלי היעד השונים הרלוונטיים ביותר עבורכם בכל נקודת זמן.

כיצד נדע אם ההודעה שקיבלנו אמינה או ספאמית? מה לעשות אם נחשפנו לספאם שמזיק לנו?

  בעידן שבו הכול כל כך משווק דיגיטלית, לעיתים קשה להבדיל ולהבחין בין הודעה רגילה להודעת ספאם. אנחנו מקבלים כל היום (ולפעמים בלילה) הודעות SMS, הודעות ווצאפ, הודעות ברשתות החברתיות ועוד. ורק רוצים לבצע חסימת הודעות sms או חסימה בכל פלטפורמה אחרת. אז כיצד נבחין בין הודעת ספאם להודעה שבאמת יכול להועיל לנו? הנה כל…

שליחת הודעות SMS | כל היתרונות בשליחת SMS

שליחת הודעות SMS הינו  כלי לדיוור קצר, אישי וממוקד להודעות שמגיעות ישירות למכשיר הנייד של המשתמש כאשר המטרה העיקרית הינה ביסוס מערכת היחסים עם הלקוח והנעת הלקוח לפעולה כזו או אחרת. קמפיין SMS  הוא הדרך המהירה והיעילה ביותר להגיע ישירות לקהל היעד, מחקרים שנערכו מראים כי שיעור הפתיחה של הודעות ה SMS מדהימים בין 90-98…

מהם החידושים הטכנולוגיים בתחום השיווק במובייל

בעידן שבו מערכת היחסים בין לקוח למותג היא אלמנט חשוב להצלחת עסק, לא ניתן להפריז בחשיבות של יצירה וטיפוח קשרים אמיתיים עם הלקוחות. מתוך הכרה בכך, עסקים פונים יותר ויותר לחידושים האחרונים בשיווק במובייל ככלי רב עוצמה לשיפור מעורבות הלקוחות ושביעות הרצון. במאמר זה, נחקור כמה מהחידושים אשר מעצבים מחדש את נוף השיווק במובייל. בינה…

מתי שולחים SMS ללקוחות?

  לפי נתונים סטטיסטיים אנו למדים ש- 87% מהודעות ה- SMS  נפתחות ע"י הלקוחות המקבלים אותן – תוך 3 דקות מרגע שהתקבלו. נתון זה מלמד אותנו רבות על היעילות השיווקית של שליחת SMS ללקוחות ועל חשיבותן לשמירת הקשר עם הלקוחות. לפי אותם נתונים סטטיסטיים, אנו גם יכולים לראות בשטח שהשמירה על קשר מתמיד עם הלקוחות…

איך שמירה על קשר רציף עם הלקוח מחזקת את החיבור שלו לעסק שלכם?

כל איש שיווק יוכל לומר לכם, שאחד האלמנטים החשובים בשיווק הוא שמירת קשר רציף עם הלקוחות. שמירת הקשר הרציף תורמת משמעותית לקשר בין העסק ללקוח ומניעה אותו לפעולה, דהיינו – להגיע ולקנות ממוצרי העסק, וכמה שיותר – יותר טוב… אחת הדרכים המומלצות והיעילות של השיווק הדיגיטלי היא שליחה רצופה ושגרתית של הודעות SMS ללקוחות.  …

כיצד ניתן להגיע למקסימום חשיפה ברשת

בעולם הדיגיטלי של היום, השגת חשיפה מקסימלית לאתר שלך היא חיונית להצלחה באינטרנט. עם אינספור אתרים מתחרים על תשומת הלב, זה יכול להיות מאתגר להתבלט מהקהל. למרבה המזל, ישנן אסטרטגיות מוכחות שיעזרו לך לנצל את מלוא הפוטנציאל של הנראות של האתר שלך באופן אורגני. במאמר זה נחקור שלוש אסטרטגיות מרכזיות: קניית קישורים לקידום אתרים, מינוף…

מהם הדרכים להשיג רשימת תפוצה איכותית

בניית רשימת תפוצה איכותית היא צעד מכריע בכל אסטרטגיית שיווק מוצלחת. זה מאפשר לך להגיע ישירות ללקוחות פוטנציאליים וליצור איתם קשר ברמה האישית. עם זאת, יצירה וניהול של רשימת תפוצה דורשת תכנון וביצוע קפדניים. במדריך מקיף זה, נחקור את הדרכים השונות לבנות רשימת תפוצה איכותית ונספק לכם טיפים כיצד לנהל אותה בצורה יעילה. הגדרת קהל…

כתיבה שיווקית להודעות SMS

כתיבה שיווקית להודעות SMS היא עוד תחום בו עוסק השיווק הדיגיטלי. השיווק הדיגיטלי מתבסס על פלטפורמות דיגיטליות (אתרי אינטרנט, הודעות SMS, שימוש ברשתות החברתיות, שליחת מיילים וכדו') כדי לפרסם ולשווק עסקים. מטרת השיווק הדיגיטלי, ובתוכו גם השיווק באמצעות הודעות SMS, היא לקדם את המוצר או השירות בדרך היעילה והמוצלחת ביותר ולהגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים.…

כיצד דיוור יכול לשפר את ערך האתר שלכם בעולם של קידום אתרים בגוגל ?

סיימתם להקים את אתר האינטרנט החדש של המותג שלכם, ועכשיו, כל שנשאר לכם לבצע זו משימה קטנה לפני שהעסק מתחיל לעבוד באופן שוטף: לייצר תנועה של גולשים איכותיים אל האתר. מסביב, אתם שומעים ודאי לא מעט עצות: יהיו כאלה שיאמרו לכם שההשקעה בקידום אורגני של האתר בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים היא המשתלמת ביותר לטווח הארוך,…

מילון המונחים של השיווק הדיגיטלי

השיווק הדיגיטלי הוא השיווק הדומיננטי בעידן המודרני ותפס מקום של כבוד מול השיווק המסורתי. לשיווק הדיגיטלי יש שפה משלו הכוללת מונחים, ראשי תיבות ומונחים ייחודיים רק לו – המוכרים לכל מי שעוסק בשיווק זה. שליטה במילון המונחים הדיגיטליים הינה חשובה לבעלי עסקים שרוצים לקדם את עסקיהם דרך השיווק הדיגיטלי כדי להבין – ולו גם על…

טיפים לקידום העסק שלכם

השיווק הדיגיטלי תופס מקום נכבד בפרסום ובשיווק של כל עסק או חברה המעוניינים לצוד לקוחות חדשים, לתחזק ולטפח לקוחות קיימים ולהגיע לקהלי יעד כמה שיותר נרחבים מכל רחבי הארץ. כבודו של השיווק המסורתי במקומו מונח, אולם כיום מוצרי דפוס, שלטים ומדבקות פחות פופולריים, לאור השימוש הנרחב בטלפונים ניידים, במחשבים, בהודעות SMS  ובמיילים. אין ספק, שמאז…

בניית מסע לקוח לגולשים המגיעים לאתר

בעידן הדיגיטלי של היום, נוכחות מקוונת חזקה חשובה מאוד לעסקים בכל הגדלים. אתר אינטרנט הוא לעתים קרובות נקודת המגע הראשונה בין עסק ללקוחות פוטנציאליים, לכן שחשוב לספק חוויה חיובית ומרתקת לגולשים. בניית מסע לקוח היא דרך יעילה להשיג זאת. במאמר זה, נספק טיפים לבניית מסע לקוח עבור לקוחות פוטנציאליים המגיעים לאתר שלכם. תבינו את קהל…