בניית אסטרטגיה שיווקית לעסק שלך

קל מאד ליפול בפח הזה, במיוחד אם אתם בעלים של עסק שעובד לא מעט זמן. אתם בטוחים שאתם יודעים בדיוק מי הלקוחות שלכם, מה הם רוצים, מה מטריד אותם, וגם איפה ברשת הם בדיוק "מסתובבים", ברור לגמרי, שהצעד הבא שלכם, הוא בניית אסטרטגיה שיווקית לעסק שלכם בכוחות עצמכם. ככה, לבד, סוליקו, בלי איש מקצוע, בלי ייעוץ שיווקי מקצועי. ובכן, יכול להיות (סיכוי קלוש, אבל קיים), שתצליחו בזה כשתעשו זאת בכוחות עצמכם, אבל הסבירות הגבוהה יותר היא שגם אם תעבדו בדרך של ניסוי וטעייה (ותעייה ותהייה), העסק שלכם "ייגמר" מהר יותר מכל הדרכים הרבות שבהן אתם יכולים (ועלולים), לטעות… ובכן, אסטרטגיה שיווקית נכונה אינה עניין של מה בכך, ואם העסק שלכם חשוב לכם (ואנחנו מאמינים שהוא אכן חשוב), הדרך הנכונה היא לקבל ייעוץ שיווקי מקצועי מאדם שהשיווק הוא תחום התמחותו.

 

מהי אסטרטגיה שיווקית ומדוע היא כל כך חשובה?

מיתוג ומיצוב בתודעה נבנים שלב אחר שלב, נדבך אחר נדבך. בדומה לכל תהליך אחר, תכנון אסטרטגיה שיווקית לעסק כולל בחירת קו מנחה ונקיטה בו, לאורך כל הדרך. האסטרטגיה השיווקית של עסק, הינה, למעשה, אותו רצף פעולות מסוים שצריך העסק לבצע במטרה לקדם אסטרטגיה עסקית קיימת שלו. וכאן, אתם רואים שדברים מתחילים להסתבך, כי, סביר להניח, שאם אתם דומים ל-95% מבעלי העסקים הישראלים, לא רק אסטרטגיה שיווקית אין לכם, אלא שגם האסטרטגיה העסקית שלכם מתמקדת ב-3 מילים "לעשות כסף, והרבה".

זוכרים את עקרון הנדבך על גבי נדבך? ייעוץ שיווקי טוב, כנראה יעזור לכם להתגבר גם על החוסר הזה. האסטרטגיה השיווקית של עסק מתרכזת בשלושה רכיבים – הצרכן, השירות או המוצר המוצעים לצרכן ו-USP – הצעת הערך שתגרום לצרכן לרכוש דווקא את המוצר שלכם.

 

על רגל אחת ניתן לתמצת את האסטרטגיה השיווקית לשלושה שלבים מרכזיים

  1. שימו את הצרכן במוקד הבמה וחישבו מה הם צרכיו, איזו בעיה אתם יכולים לפתור לו
  2. גבשו את השירות או בנו מוצר שיתאים לצורך של הצרכן
  3. נסחו את ה-USP הצעת הערך שתגרום לצרכן להבין שהמוצר / שירות שלכם הוא הדבר שלו הוא חיכה כל חייו

נשמע קלי קלות, לא?

לא בדיוק, כי בתחושת ה"קלי קלות" המזויפת הזו נופלים מרבית בעלי העסקים. כי בעוד שמרבית בעלי העסקים מחזיקים, מן הסתם, בידע על הלקוחות שלהם ועל צרכיהם, משלב 2 ומעלה, העניינים מתחילים להסתבך, ולא קל כל כך לגבש את האסטרטגיה השיווקית הנכונה לעסק, כשחסרים לכם כל כך הרבה נתונים… ייעוץ שיווקי מקצועי מרכז את כל הנתונים המקצועיים הללו לכלל תוכנית שיווק אסטרטגית אחת, ומאפשר לכם למקסם את האפקטיביות של העסק שלכם. וזה, בעצם, מה שכולנו שואפים אליו, לא?