מתי שולחים SMS ללקוחות?

 

לפי נתונים סטטיסטיים אנו למדים ש- 87% מהודעות ה- SMS  נפתחות ע"י הלקוחות המקבלים אותן – תוך 3 דקות מרגע שהתקבלו.
נתון זה מלמד אותנו רבות על היעילות השיווקית של שליחת SMS ללקוחות ועל חשיבותן לשמירת הקשר עם הלקוחות.
לפי אותם נתונים סטטיסטיים, אנו גם יכולים לראות בשטח שהשמירה על קשר מתמיד עם הלקוחות באמצעות הודעות SMS תורמת רבות להעלאת אחוזי הרכישה באתר הפיזי של העסק ובאתר האון ליין שלו.
מתי מומלץ לשלוח הודעות SMS ללקוחות ומהי תרומתה של מערכת ניהול שליחת הודעות ממוחשבת למכירות העסק?
על כך בכתבה הבאה.

אלו פרמטרים חשוב לקחת בחשבון מבחינת תיזמון שליחת הודעות SMS ללקוחות?

  • לא להיות "נודניק" – חשוב לקחת בחשבון שהלקוחות שלכם מקבלים הודעות SMSמכמות לא מבוטלת של עסקים כל יום.
    לכן, חשוב שתקפידו על שליחת מספר מבוקר של הודעות במשך השבוע או החודש, כדי שלא תיתפסו בעיני לקוחותיכם כ"נודניקים".
    כי אז, הם לא ירצו בכלל לקרוא הודעות המגיעות מכם.
  • ימי הולדת – מומלץ שיהיה לכם רישום של תאריך היומולדת של כל אחד מלקוחותיכם. כך תוכלו לשלוח להם ביום הולדתם הודעת SMS המברכת אותם ובין השאר מציעה להם הנחה ייחודית לרגל המאורע המשמח.
  • חגים – תזמון הודעות SMS לקראת החגים הינו פרמטר חשוב. בהודעות שתשלחו לקראת החג תוכלו לעודד את לקוחותיכם להקדים ולרכוש את מתנות החג ליקיריהם וכן להציע להם מבצעים מיוחדים לרגל החג.
  • לקראת מבצעים מיוחדים – למשל מבצעי סוף עונה. זהו תזמון מוצלח לשליחת הודעות SMS ללקוחות, בהן תוכלו לפרט את ההוזלות המיוחדות של סוף העונה ולהניע את הלקוחות לפעולה.
  • לבדוק את השעות הפופולריות ביותר של הגלישה באתר האינטרנט של העסק שלכם – לפי ניתוח נתונים אלו תוכלו לכוון את שליחת ההודעות לזמנים שבהם הלקוחות נוהגים בכל מקרה לשוטט באתר והודעת ה- SMS תיתן להם תמריץ לרכוש באתר ולא רק לגלוש בו.
  • ניתוח הלקוחות לפי קהלי יעד – אחד היתרונות של שיווק דיגיטלי היא היכולת לדעת את המאפיינים הייחודיים של קהל הלקוחות לפי קבוצות של קהלי יעד.
    למשל: אם יש לכם קהל דתי עדיף לא לשלוח הודעות בשבת, כי אז לא הלקוחות לא יראו אותן.
    או – קהל יעד צעיר – יהיה פעיל בעיקר משעות הצהרים לאחר סיום הלימודים.
  • ניתוח הרגלי הקניה של קהל הלקוחות – נניח לקראת החגים, אתם יכולים לראות כמה זמן לפניהם הלקוחות מתחילים לרכוש מתנות ומצרכים לחג. כך תוכלו להתחיל לכוון את ההודעות לקניות לחג במועד המתאים.
  • בהתחשב באורך זמן המבצע שאתם מציעים – אם נניח מכירת סוף העונה הינה לחודש שלם, אתם צריכים לשלוח בחודש זה כל הזמן תזכורות לגבי המבצע ולציין כמה ימים נותרו לסופו, כדי להניע את הלקוחות לרכוש ובהקדם.

 

מהן השעות והימים המומלצים לשליחת הודעות  SMS ללקוחות?

    • הכלל החשוב ביותר הוא – למצוא את האיזון הנכון של מספר הודעות ה- SMS שאתם שולחים בשבוע או בחודש. לא יותר מדי ולא פחות מדי.תזמון שליחת SMS

 

  • מומלץ לתכנן לו"ז שנתי או חצי שנתי של מועדי שליחת ההודעות, כדי שלא יהיו חודשים עמוסים מדי בהודעות או חודשים בהם יישלחו פחות מדי הודעות.
    החשוב הוא לשמור על קשר רציף עם הלקוחות כל השנה.
  • מומלץ לשלוח הודעות SMS במהלך היום ולא בשעות הלילה.
  • לא מומלץ לשלוח הודעות בסופי שבוע
  • לא לשלוח הודעות מוקדם מדי בבוקר, אלא משעות הבוקר המאוחרות. וכן – לא לשלוח הודעות בשעות הערב המאוחרות.
    אנחנו לא רצים לעצבן אף אחד, נכון?
  • ימים מומלצים מבחינה סטטיסטית – ימי אמצע השבוע -ב'-ד'
  • ביום ראשון הלקוחות מוצאים הרבה מיילים או הודעות שנשלחו אליהם בסוף השבוע והודעת ה- SMS שלכם עלולה להתפספס או שכבר לא תהיה להם סבלנות לקרוא עוד חומר שיווקי.

 

ייעול שליחת הודעות ה- SMS בעזרת מערכת ממוחשבת של שליחת SMS

לכל עסק או חברה מומלץ להיעזר במערכת הממוחשבת של  שליחת הודעות SMS , כדי לייעל את שליחת ההודעות, להגיע למקסימום לקוחות במינימום זמן ולהניע אותם לרכוש כמה שיותר ממוצרי או משירותי העסק.
מערכת שליחת SMS  הינה מערכת לניהול ממוחשב של ההודעות, השולחת אותן באופן אוטומטי במועדים ובכמות שהעסק בחר.
מערכת זו מוזנת ברשימת השמות ומספרי הטלפון שלהם וכן בנתונים של התנהגות הלקוחות מבחינת הרגלי קנייה בעקבות שליחת הודעות ה-  SMS הקודמות.
את המערכת מתכנתים לפי צרכי העסק מבחינת קהלי יעד ושעות שליחה מומלצות ובלחיצת כפתור נשלחות ההודעות בזמנים ובימים שתוכנתו למספר רב של לקוחות באותו הזמן.
לשיווק האוטומטי ע"י המערכת הממוחשבת יש תוצאות מרשימות בהעלאת אחוזי הרכישה בחנויות הפיזיות ובחנויות האונליין של העסק.
יעילותו הרבה היא, בשל העובדה שניתן לשלוח את הודעות ה- SMS
לפלחים שונים של קהלי יעד ולפי פרמטרים המשרתים את אחוזי המכירה של העסק.
השליחה האוטומטית חוסכת בזמן ובכוח אדם.
מכיוון שהמערכת הינה ממוחשבת ניתן גם לנתח את תוצאותיה של כל שליחה ולהסיק מסקנות לגבי נכונות שעת השליחה, ימים ותזמון לפי מבצעים.