איך מודדים אפקטיביות בפרסום?

שיווק ופרסום מקצועי וחכם אינו מסתפק רק בסלוגן קליט וגרפיקה צבעונית. לכל קמפיין פרסומי  צריכים להיות יעדים על פי מדדים מדוייקים על מנת שניתן יהיה לעשות איתם דבר בעל ערך.

שיווק ופרסום הוא הכלי העיקרי שהיה מאז ומתמיד יעיל על מנת להניע קהל לייצר פעולה כלשהי עם העסק.
לפרסום יכולות להיות מגוון מטרות ושימושים עסקיים, אך ללא אסטרטגיה שיווקית ברורה ומדידה, לא נוכל לדעת אם וכיצד הקמפיין הפרסומי שלנו "מתנהג".
ואם אנחנו לא יודעים איך הקמפיין מתנהג, כיצד נדע האם המטרות של הקמפיין הושגו? האם הפרסום שווה את ההשקעה? האם הפרסומת הניעה לפעולה? במילים אחרות, האם קיימת הצדקה ליצירת הפרסום שלנו?

בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים כיום, אין דבר כזה פרסום ללא מדידה. הפלטפורמה הדיגיטלית בה מתרחשים הקמפיינים הפרסומיים מאפשרים מדידה מדוייקת ואיכותית. גם בפרסום אופליין קיימת התקדמות בתחום. ובעזרת כלים טכנולוגים ואחרים ניתן למדוד הצלחה או כישלון של קמפיין פרסומי, יעילותו ודרכים לשפר אותו וקבלת מידע חשוב לגבי הלקוח שלנו.

דרכים למדידת פרסום אפקטיבי:

המלצה ראשונה היא לעשות הפרדה בין סוגי הפרסום בהם משתמשים. ניתן לעשות זאת ע"י מתן הנחות שונה בכל כלי פרסומי וכו'.

עקבו אחר האתר שלכם. בעזרת Google Analytics המומלצת מאד. לכל משווק בעל אתר, בכל רמה. גוגל אנליטיקס מציע שלל מדדים שיכולים לעזור איזו אינטרקציה אנשים רוצים ומחפשים בתוכן שלנו.
שלושה מדדים מאוד חשובים הם זמן שהייה, אחוז נטישה וממוצע דפים שנצפו. כמות המידע שאנו מקבלים היא אדירה ובאמצעותה אנו יכולים להפיק תובנות חשובות ולשפר את הביצועים באופן מתמיד.

מספר נוסף למעקב. שימוש במספר וירטואלי, כלומר מספר שמטרתו למדוד שיחות.מספר השיחות הנכנסות, משך השיחה, פרטי המתקשר, פירוט של שיחות שנענו מול שיחות שלא נענו והקלטה של שיחת הטלפון.
המספרים הוירטואליים מאפשרים לפלח את כמות הפניות מכל אמצעי ולמדוד את האפקטיביות של הפרסום מהצד הטלפוני.
תוכלו להשתמש בשירותי מרכזיה או “עקוב-אחרי” שיפנו את השיחות ישירות אל המספר הרגיל של העסק אך עדיין לנטר את השיחות שהתקבלו למספר החדש.

דיוור באמצעות SMS. מדובר בכלי שיווקי ופרסומי משמעותי עבור בעלי עסקים שרוצים לבלוט. זו אחת הדרכים הנוחות ביותר לשיווק, קידום,יצירת קשר ושימור הלקוחות של העסק. מערכת הודעות SMS מסייעת לבחון את אחוזי ההצלחה של קמפיין ההודעות, כך תדעו כיצד לשנות את האסטרטגיה שלכם ולשדרג אותה. תוכלו לדעת כמה אנשים פתחו את ההודעה וכמה הקליקו על הקישור המופיע בתוכה. כמובן קיים מעקב אחר הרכישות שהגיעו בעקבות הקמפיין והבנה מה הוא בדיוק נתן במושגי עלות ותועלת. 

קופונים והנחות. מדובר באחד האמצעים היעילים והפשוטים ביותר שתוכלו להשתמש בהם. על כל אחד מהפרסומים שלכם באוף-ליין או האונליין, לא משנה היכן, תפרסמו קוד הנחה. כלומר, תזמינו את המשתמשים לגלוש באתר שלכם ולהזין במעמד הרכישה קוד הנחה כמו למשל “סוף שנה 2020” (שיקנה למשתמשים 10%  עד סוף החודש) או אפשרות להגיע לחנות פיזית עם הקופון אותו הפצתם. בסוף החודש תוכלו לבדוק כמה אנשים ניצלו את קוד ההנחה ולדעת כמה מהרכישות שלכם הגיעו מהפרסום שנעשה באמצעות קוד ההנחה.

גוגל אדוורדס הוא כלי נוסף למדידה מדוייקת, על מנת שתדעו בדיוק עד כמה הקמפיין הוא אפקטיבי.
באמצעות גוגל אדוורדס תוכלו לדעת כמה פעמים חיפשו ביטוי מפתח אותו אתם מקדמים בתוך גוגל אדוורדס. מעבר לזה, תקבלו נתונים על אחוזי ההקלקה על האתר שלכם, מתוך סך הפעמים שהוא הופיע.