כתיבה שיווקית להודעות SMS

כתיבה שיווקית להודעות SMS היא עוד תחום בו עוסק השיווק הדיגיטלי.
השיווק הדיגיטלי מתבסס על פלטפורמות דיגיטליות (אתרי אינטרנט, הודעות SMS, שימוש ברשתות החברתיות, שליחת מיילים וכדו') כדי לפרסם ולשווק עסקים.
מטרת השיווק הדיגיטלי, ובתוכו גם השיווק באמצעות הודעות SMS, היא לקדם את המוצר או השירות בדרך היעילה והמוצלחת ביותר ולהגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים.
כדי ליצור הודעות SMS אפקטיביות ולכמה שיותר מכירות יש להשתמש בטכניקות של הכתיבה השיווקית, אותן נפרט בכתבה זו.

 

מהו שיווק דיגיטלי ?

שיווק דיגיטלי הינו שיטת פרסום ושיווק דרך הערוצים הדיגיטליים השונים בעזרת מכשירים טכנולוגיים (נייד, מחשב).

המטרה בשיווק הדיגיטלי היא לקדם מוצרים או שירותים של עסק  וליצור קשר עם כמה שיותר לקוחות שירכשו אותם.
הפלטפורמות המקוונות הינן: אינטרנט, רשתות חברתיות, מיילים, מסרונים של הודעות SMS , פרסומות ממומנות, כתבות תוכן באתרי אינטרנט, דפי נחיתה ועוד.
את השיווק הדיגיטלי ניתן לכמת ולאמוד בעזרת המידע הדיגיטלי המצטבר, ניתוח הנתונים ומדידות שונות.
לאור הסקת המסקנות, ניתן לדייק ולמקסם את הצלחת השיווק הדיגיטלי עוד יותר.

מהי כתיבה שיווקית ?

כתיבה שיווקית היא טכניקה של כתיבה המיועדת לשכנע לקוחות  לקנות מוצר מסוים או להיעזר בשירות מסוים.
היא מיועדת להניע (מלשון הנעה=תזוזה, פעילות) את הלקוחות הפוטנציאליים לבצע את פעולת הרכישה או להשאיר פרטים אישיים כדי שיוכלו לחזור אליהם.

מה חשוב לבצע בתהליך הכתיבה השיווקית עצמו:

    • לבצע מחקר וניתוח שוק לגבי המוצר או השירות שרוצים
      למכור – מה ייחודו לעומת מוצרים אחרים דומים שכבר נמצאים בשוק, מהם יתרונותיו ומהי מידת התחרות בשוק.
    • להגדיר מהי מטרת הכתיבה השיווקית – מה רוצים שקהל היעד העתידי יעשה.
    • כתיבה שיווקית

 

    • מהם האפיונים של קהל היעד – מי מתאים להיעזר במוצר או בשירות שמעוניינים לשווק: מה הגיל הממוצע? נשים? גברים? מה הם היו רוצים מהמוצר? כיצד הוא יכול לעזור להם?
      כשהגדרת קהל היעד ומטרותיו ברורה, אפשר להתאים את הכתיבה השיווקית לאפיונים שלו.
    • העברת מסר ברור, ממוקד ומשכנע וכמובן כתוב בצורה מעניינת.
    • ישנם סגנונות כתיבה שונים: כתיבה פורמלית, כתיבה עם הומור, כתיבה המשבחת בצורה מאד חיובית את המוצר/שירות וכדו'.
    • הכתבה השיווקית בנויה בדרך כלל מכמה פסקאות עם כותרת נפרדת לכל פסקה להקלת הקריאה ולקליטה נוחה יותר של המסר השיווקי.

פסקת הנעה לפעולה בסיום הכתבה והעברת המסר ללקוח.
פסקת ההנעה צריכה להסביר מה לעשות כדי לרכוש את המוצר עם קישור לאתר האינטרנט של העסק ופרטי התקשרות.

 

מה מאפיין כתיבה שיווקית להודעות (מסרונים) SMS?

כששולחים הודעות SMS כדי להניע לקוחות לרכישה משתמשים בכתיבה שיווקית, שהינה יעילה מאד.
שליחת SMS היא בדרך כלל חלק מקמפיין שיווקי נרחב יותר, המשתמש גם בפלטפורמות דיגיטליות אחרות.
בשליחת מסרונים, לפי העקרונות של הכתיבה השיווקית, מנסחים  הודעות טקסט קצרות ומשכנעות ושולחים אותן לקהל היעד שמתאים למוצר או לשירות ספציפי.
מסרוני ה- SMS יכולים להיות יעילים במטרה להזמין לקוחות לימי מבצעים והנחות, ליידע על חידושים בעסק, לתת תזכורת לפני מכירות סוף העונה המתקרבות וכדו'.

על מה חשוב להקפיד בכתיבה שיווקית להודעות SMS ?

  • לנסח מסרונים קצרים וממוקדים כדי להעביר את המסר בצורה ברורה.
  • להשתמש במילות מפתח שיווקיות מרכזיות, כמו: מבצע, הנחה, הזדמנות וכדו'.
  • מומלץ לפנות בהודעת ה- SMS ללקוח בשמו הפרטי – זה יוצר תחושה של יחס אישי והיכרות בין העסק ללקוח.
  • לנסח הודעה שתיתן ללקוח תחושה של דחיפות: שעליו לבצע את הרכישה עוד היום לפני שההטבות יסתיימו.
  • כמו בטכניקה של כתיבת כתבה שיווקית, מומלץ לסיים את הודעת ה- SMS בקריאה ברורה לפעולה.
  • לא לשכוח לצרף להודעה פרטי התקשרות לעסק: טלפון, כתובת, קישור לאתר אינטרנט.