שיווק דיגיטלי ועוד מגוון אפשרויות פרסום לעסקים

שיווק דיגיטלי הכרחי כמעט לכל העסקים ב2021.
כל בעל עסק רוצה לצמוח בקצב מהיר, ולשרוד בתחרות המאתגרת של ימינו. עסקים גדולים וקטנים מעידים על כך כי שימוש במוצרי קידום מכירות, מצליח להעלות את אחוז המכירות באופן מרשים.
לקוחות נוטים כיום להשתמש בפריטים שקיבלו במתנה, ולא ממהרים להשליכם לפח ככלי שאין חפץ בו.
ונכון, כי קמפיין שיווקי אופליין הוא האפקטיבי וממשיך לעבוד בחינם בשביל העסק 24/7.
אבל כיום ישנם אמצעים נוספים שיעזרו לכם לפרסם את המוצר או השירות שאתם מציעים ללקוחות בשוק התחרותי המאפיינים את המאה ה-21 – וזה באמצעות השיווק הדיגיטלי.

שיווק אופליין ואונליין – למה בכלל אני צריך את זה ?

  • שיווק דיגיטלימבטיח את נאמנותם של לקוחות
  • העסקים המשגשגים הם אלה שהצליחו לתחזק מערכת יחסים חזקה ומשמעותית עם הלקוחות שלהם.
  • מוצרי קידום מכירות יכולים להקל על הלקוחות שלכם לזהות את המותג שלכם ברגע שהם רואים את הלוגו שלכם מתנוסס על המוצר מה שמעלה את המודעות למותג, לא רק לאדם המשתמש בפריט שקיבל, אלא גם לאלה הנמצאים איתו בקשר או רואים אותו משתמש במוצר.
  • כולם אוהבים לקבל משהו בחינם. ללקוחות שמקבלים מוצרי קידום מכירות לא אכפת לקבל מתנה עם שם המותג או הלוגו, כחלק מהמכירה שביצעו.
    ברגע שהם שומרים על מוצר זה ומשתמשים בו, הם מעמיקים את ההיכרות עם שם העסק שלכם, ולכן סביר שיחזרו לרכוש מכם. פריטים שנמצאים בשימוש פופולרי כמוצרי קד״מ כוללים, בין השאר:ספלי שתיה מכשירי כתיבה, מוצרי הלבשה גאדג׳טים ועוד.
  • הטכנולוגיה הדיגיטלית המתקדמת מאפשרת לעסקים להתחבר ללקוח כמו שלא היה מעולם. 
  • פרסום דיגיטלי מאפשר ליצור קמפיין פרסומי גם בעלויות קטנות.
  • קמפיין דיגיטלי ניתן למדוד את תוצאותיו בקלות ע"י כלים מדידים.
  • בשיווק דיגיטלי ניתן להגיע לכל מקום בעולם.

שיווק דיגיטלי מול שיווק מסורתי. מהו ההבדל בין שניהם?

ומהם היתרונות והחסרונות השונים לכל אחד מאמצעי השיווק?


שיווק מסורתי – תמיד בכותרות:


שיווק דיגיטלי – העידן החדש

  לא משנה כמה שנות אינטרנט וטכנולוגיה יעברו על בני דורנו (ועל הדורות הבאים), השיווק המסורתי עדיין יתפוס חלק רחב ומשמעותי במערך השיווקי כולו. בעשורים האחרונים נכנסה המדיה האלקטרונית לחיינו ושינתה את האופן בו אנו צורכים מידע מהקצה אל הקצה.
קווים לדמותו: השיווק המסורתי מתמקד במכירת המוצר או השירות עצמו. את זאת הוא עושה זאת דרך הפצת המידע ללקוחות הפוטנציאליים במגוון דרכים: מוצרי פרסום וקידום מכירות (מוצרי פרסום כגון פלייארים, למשל או מוצרי קידום מכירות כמו שילוט לעסקים לדוגמא), טלמרקטינג, שיווק ברדיו, בטלוויזיה או בעיתונים. בנוסף, מתייחס השיווק המסורתי גם לדרכים אלקטרוניות – דיוור אלקטרוני, דיוור לעסקים או אפילו שליחת הודעת SMS לעסקים הם חלק מהאופנים הללו. במקום לתת את המידע ללקוחות פוטנציאליים – מביאים את הלקוחות אל המידע. השיווק הדיגיטלי מתייחס למשיכת הלקוח אל המידע, תוך ניתוח צרכי הלקוח, התנהגותו, חיזוי התנהגות עתידית וערכיו השונים. גישה זו לא מניחה כי הלקוח הפוטנציאלי ימתין עד שהמידע יגיע אליו, אלא היא מניחה בדיוק את ההפך – היא מאמינה שהלקוחות מחפשים באופן אקטיבי מוצר, שירות או מידע שהם מעוניינים בו. כאן נכנס לתמונה האינטרנט. דרך ערוצי תוכן רבים (אתרי אינטרנט, מדריכים, סרטוני וידאו, בלוגים, מאמרים ועוד), נחשף הגולש למידע מגוון ובורר מתוכו את הרלוונטי לו.
יתרונות מוצרי קד"מ או מוצרי פרסום לעסק הם יעילים ביותר על מנת להגיע לכמות גדולה של אנשים בזמן קצר. חשבו כמה צופים נחשפים מדי יום לפרסומות המשודרות בזמן מהדורת חדשות, לשלט חוצות המופיע בכביש ראשי ורחב או לפלאייר המונח בבית קפה פופולרי. בנוסף, בדרך זו מגיעים גם לאוכלוסיה מבוגרת שעדיין צורכת מידע בדרכים המסורתיות (ולא באינטרנט, למשל). הנגישות. המידע זמין בכל עת, מבלי שאפילו צריך לצאת מהבית. לא זו בלבד, אלא שכלי זה מאפשר גם השוואת מחירים יעילה, יכולת לנתח את התנהגות השוק ולהבין למי בדיוק הגיע המידע המפורסם.
חסרונות אין ספק שהאינטרנט חולל מהפכה באופן שבו אנו צורכים מידע, ופרסום רק במימד שיווקי אחד הוא מעט לוקה בחסר. מצד אחד אנו מרוויחים חשיפה משמעותית וגורפת, אך מצד שני היא לא ממוקדת לפלח האוכלוסיה הרלוונטי לשירות או למוצר שאנו מציעים. מפסידים בכך את הקהל המבוגר, שעדיין לא נחשף במלואו לרשת האינטרנט,  התחרות מאוד גדולה בין אתרי האינטרנט השונים וההצלחה תלויה בהמון ניסוי וטעיה.

 

שיווק דיגיטלי VS שיווק מסורתי באיזה ערוץ שיווקי מומלץ לי לבחור ?

המפתח לקמפיין שיווקי מוצלח הוא למצוא את האיזון הנכון בין המסורתי לדיגיטלי. מחקרים מוכיחים כי שילוב בין השיווק הדיגיטלי לשיווק המסורתי עוזר לצרכן לבצע את ההחלטה ולהעדיף מותג כזה על פני האחר.
לעסקים קטנים או לעסקים בעלי תקציב מוגבל, שאין באפשרותם מספיק תקציב לקמפיין שיווקי בשני הערוצים מומלץ לבחור בשיווק הדיגיטלי.
אם נסתכל על העשור האחרון נראה שהשיווק בדיגיטל עשה קפיצה באופן אקספוננציאלי. אז כשמדובר בשיווק דיגיטלי לעומת שיווק מסורתי, ברור כי לדיגיטל קיים יתרון ברור.

איך עושים את זה נכון?

ראשית מהו שיווק דיגיטלי?

מדובר בפלטפורמת פרסום העושה שימוש באינטרנט ומתבססת על ערוץ שיווקי אחד או יותר דרכו ניתן להגיע ללקוחות השונים.
כלומר ע"י שימוש בעזרים שהאינטרנט מספק לנו, נוכל לקדם את המוצרים שלנו.

הכל מתחיל באסטרטגיה שיווקית נכונה:

כעת יש לאפיין את המוצר או השירות אותו אתם מציעים ולתכנן אסטרטגיה שיווקית מוצלחת. כצעד ראשון יש לבצע פילוח של קהל הלקוחות. כדאי לבנות פרופיל מדויק של הלקוח האידיאלי,
כאשר אתם יודעים מי הלקוח אליו אתם מעוניינים לפנות, תוכלו לגשת אליו בהתאם. תוכלו להבין מה מניע אותו – ואיך להניע אותו לפעולה. ובאיזה ערוץ שיווקי לבחור מאחר וכל ערוץ שיווקי מתאים לקהל יעד שונה.
לדוגמא שיווק של שירות לעסקים יתאים בלינקדאין בסרטון תדמית או בקבוצות מקצועיות בפייסבוק, מוצר לצעירים יתאים לשיווק באינסטגרם ביוטיוב או ביטקטוק.
לאחר שבחרתם את ערוצי השיווק הדיגיטליים המתאימים לכם הגיע השלב של הקצאת המשאבים. כל ערוץ שיווקי והנתח הכלכלי אותו הוא מקבל.
השלב האחרון בתהליך הוא מדידה, הערכה, ניטור ותיעוד של הפעילות השיווקית בה בחרתם להשקיע. ע"י כלים מדידים ניתן להגיע לתוצאות אופטימליות של התהליך.

המותגים המצליחים ביותר בעולם משלבים כיום את כל הערוצים השיווקיים שלהם יחד כדי ליצור חווית לקוח שלמה.
למותגים האלה יש תפיסה הוליסטית כלפי השיווק הדיגיטלי שלהם והם מאמינים כי דוא”ל ומדיה חברתית פועלים בצורה הטובה ביותר כאשר הם משלימים האחד את השני. זוהי חלק מהאסטרטגיה השיווקית.

הכלים השיווקיים הרלוונטים בעולם של שיווק דיגיטלי :

פרסום ברשתות חברתיות:

באופן כללי כולם נמצאים ברשתות החברתיות. פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, פינטרסט וכו הן קבוצות חברתיות בהן עסקים יכולים להשתמש להקמה וניהול של קהילות וירטואליות. קהילה, בניגוד לקבוצת, היא פלטפורמה שמאפשרת לאנשים עם ערכים משותפים לפעול להשגת מטרה מסוימת. בפייסבוק לדוגמא, מנוהלות קהילות שונות במגוון תחומים: ספורט, בריאות,עבודת יד, הורות ועוד.
באמצעות ניהול קהילה או חברות בקהילה תוכלו לחזק את הקשר שלכם עם לקוחות פוטנציאלים של העסק, להבין מהם הצרכים של קהל היעד שלכם, ללמוד על פעילות של ספקים אחרים בתחום ולהתאים את הפרופיל השיווקי של העסק לצרכי הלקוחות.

רשימת תפוצה בדואר אלקטרוני ומערכת SMS:

רבים מיהרו להספיד את הדואר האלקטרוני ושליחת הSMS, אבל כיום אנשים מקבלים הרבה יותר הודעות דואר אלקטרוני והודעות SMS מבעבר. מצד אחד התחרות אחר תשומת הלב של הגולש גדלה, אבל גם ההזדמנויות לחשיפה גדלות. מערכות דיוור אלקטרוני כמו זו של Unicell  יכולות להתחבר אוטומטית למערכת ה-CRM של הארגון שלכם, להפיק עמודי נחיתה מתאימים למובייל ועוד.
מעבר לרשימות תפוצה במייל, ישנן גם רשימות תפוצה ב-SMS. בניגוד לתוכנות המסרים המיידים מבוססות האינטרנט כגון Whatsapp, טלגרם וכו' שליחת הודעות SMS עוברות דרך הרשת הסלולרית ולכן יש להן מספר יתרונות לא מבוטלים: יכולת לשלוח הודעות מרוכזות על פי רשימת מספרי טלפון (בהתאם לחוק הספאם כמובן) קבלה מיידית של ההודעה בלי תלות בחיבור אינטרנט או בזמינות של רשת האינטרנט הסלולרית, פילוח על פי תחומי עניין, אזורים גיאוגרפים, אירועים מיוחדים (ימי הולדת) אפשרות ללפנייה אישית ועוד. נתון מהשנה האחרונה מראה כי 80% מהלקוחות מעידים שיש יותר סיכוי שהם יבצעו רכישה כשמותגים מציעים להם מוצרים המבוססים על סמך נתונים אישים שלהם.

לקריאה נוספת אודות חבילות SMS לעסקים >>

 

פרסום באמצעות סרטון וידאו:

שיווק דיגיטלי שלא יתאים עצמו לעולם הויזואלי ולעולם הוידאו ימצא את עצמו בבעיה. 87% מהמפרסמים בוידאו טענו שהוידאו הגדיל משמעותית את התנועה לאתר שלהם וזה נתון רק מהשנה האחרונה.
סרטוני וידאו לעסקים נחשבים כיום לאחת הדרכים היעילות והמהירות ביותר לשיווק של מוצר, שירות, עסק, ארגון, חברה, וכדומה.
מטרת הסרטון לחשוף את המותג ולהניע את הצופה לפעולה, תוך עידוד ביצוע פעולות כמו יצירת קשר, רכישה או הצטרפות שתניב בהמשך תועלת למותג ולבית העסק. סרטוני וידאו איכותיים מופצים במהירות ויכולים להגיע לכל מקום בעולם, ובזכותו להגיע ללקוחות רבים מאד.
מנועי החיפוש השונים, ובראשם גוגל – מאד אוהבים תוכן של וידאו. יוטיוב, מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם הוא האתרים הנצפים ביותר, ואתם ממש רוצים להיות שם.
באמצעות סרטון וידאו ניתן להעביר כל תוכן ומגוון רחב של דרכים, החל מסרטון אנימציה ועד סרטון הדרכה אינפורמטיבי.

שילוב של משפיעני רשת:

פרסום באמצעות משפיעני רשת נפוץ בעבר בעיקר בקרב מותגי על היוצרים שיתופי פעולה עם משפיעני רשת מובילים בעלי עשרות אלפי עוקבים. כיום ניתן לראות יותר ויותר עסקים קטנים ובינוניים המשתמשים אף הם בדרך שיווק זו וחוברים למשפיענים, כאלו עם מאות ואלפי עוקבים, המתמחים בתחום מסוים.
ההצלחה השיווקית תלויה בבחירת האדם הנכון לקידום המותג והערכים שלכם. שימוש במשפיענים כגורם מתווך יכול לצמצם את הפער ביניכם ובין קהל הלקוחות שלכם.

שיווק באמצעות תוכן:

כולנו רוצים לקרוא תוכן מעניין, אבל איך המפרסמים יוכלו להגיע בדיוק לקהל הרלוונטי שלכם? באמצעות שיווק תוכן איכותי ניתן לתת לגולשים ערך מוסף בדמות מדריכי קנייה, חדשות מעולמות תוכן שונים (מנדל"ן ועד קוסמטיקה) כתיבה של תוכן אינטראקטיבי עבור הגולש.
סקרים, שאלונים, משחק,כל אלה נכנסו לארסנל האפשרויות של המשווק הדיגיטלי, הלקוח נהנה להיות אקטיבי  בזמן הגלישה באינטרנט ולא רק לקרוא תוכן או לצפות בסרטון. כיום ישנם כלים "להעצמת תוכן" כגון אאוטבריין וטאבולה שמסוגלים לקשר בין אתרי תוכן גדולים לחברות פרסום ושיווק שרוצות לפרסם תכנים ממוקדים באתרים שלהם או בדפי מאמרים ממוקדים ומיני אתרים. כל עוד מדובר בתכנים טובים עם ערך מוסף, כולם מרוויחים.

איך להגדיל תנועה לאתר שלנו?

כל חברה מעוניינת להגדיל את תנועת הגולשים לאתר שלה, ממש כשם שחנויות פיזיות מעוניינות להגדיל את כמות הקונים שנכנסים לחנות שלהם. בשני המקרים ישנה עדיפות שהקונים שייכנסו יהיו רלוונטיים ובעלי סיכוי גבוה יותר לבצע רכישה. אז איך ניתן להגדיל את כמות הגולשים (או הטראפיק בשפה מקצועית) שמגיעה לאתר החברה? בכתבה הבאה נסקור כמה דרכים לעשות זאת:

מה זה טראפיק?

בעולם הדיגיטל נהוג לכנות תנועת גולשים לאתר בשם טראפיק (Traffic). אחד היעדים המובהקים של רוב החברות היא הגדלת הטראפיק לאתר.
עם זאת, יש להבחין בין גולשים חוזרים למשתמשים ייחודיים. במערכת גוגל אנליטיקס (Google Analytics) תוכלו לצפות בכמות הגולשים שנכנסה סה"כ לאתר בפרק זמן מסוים, ומתוכה כמה מהם ביצעו כניסות חוזרות וכמה הם משתמשים ייחודיים, כך תוכלו להבין כמה אנשים שונים נחשפו לאתר.

טראפיק איכותי – קווים לדמותו

הגדלת הטראפיק לאתר היא יעד בפני עצמו, אבל היא גם למעשה הדרך שבאמצעותה נגדיל את יחס ההמרה ואת הרווחים באתר, ולכן חשוב להבין מהו טראפיק איכותי.
כדי להביא את הלקוחות הרלוונטיים ביותר לאתר יש כמה מדדי איכות שכדאי להכיר:

  • אחוז הגולשים שנטשו את האתר לאחר שצפו רק בעמוד הבית
  • משך הביקור הממוצע של כל גולש
  • מספר הדפים הממוצע שראה כל גולש
  • היחס בין מספר הגולשים שהגיעו לאתר לבין מספר הגולשים שביצעו את הפעולה הרצויה שהוגדרה (יחס המרה)

יש לזכור שלאתרים שונים מטרות שונות, ולכן הגדרה של מהו טראפיק איכותי עשויה להשתנות מאתר לאתר.

6 דרכים להגדלת התנועה לאתר:

שייווק דיגיטלי קידום אורגני

קידום אורגני (SEO) הוא הדרך לבנות מוניטין לאתר החברה ברשתות החיפוש, בדגש על גוגל. מדובר בעבודה שכוללת משתנים רבים ונעשית לאורך זמן ואת הפירות קוצרים רק לאחר תקופה של מספר חודשים ואף יותר.
לא משנה אם אתם מבצעים קידום אתרים בארצות הברית או בישראל, ככל שהקידום האורגני יעיל יותר, כך הדירוג של האתר בגוגל עולה, ובמילים אחרות גולשים שמחפשים משהו בגוגל ימצאו את הפתרון דווקא באתר שלכם. היתרון המרכזי בהנעת גולשים לאתר באמצעות עבודת SEO היא יצירת טראפיק איכותי וממוקד.

קידום ממומן

קידום ממומן הוא בעצם קמפיין מודעות שעושים בגוגל, במטרה להגדיל באופן מהיר את תנועת הגולשים לאתר או לדף הנחיתה ולהגדיל את כמות הלידים, גם אם לא כולם איכותיים. בקמפיין כזה מפרסמים מודעה בגוגל ומשלמים פר הקלקות על המודעה. החסרון העיקרי הוא שהקמפיין עלול להביא טראפיק לא איכותי לאתר ושברגע שמסתיים הקמפיין ישנה ירידה משמעותית בתנועה לאתר.

קמפיין פייסבוק או אינסטגרם ממומן

דרך הגלישה ברשתות החברתיות היא לא אותה דרך שבה גולשים בגוגל. בפייסבוק ובאינסטגרם גוללים בפיד, בעיקר כדי להעביר את הזמן, מבלי לחפש משהו ספציפי.
ולכן, כדי להגיע לקהל שלכם תצטרכו לאתר אותו, או במינוח מקצועי – לטרגט אותו. הטירגוט נעשה בפעמים רבות באמצעות קמפיין רימרקטינג ובעזרת התקנת פיקסל של פייסבוק באתר החברה.
היתרון בקהל שמטורגט באמצעות פיקסל הוא בכך שמדובר למעשה בקהל חוזר, מה שהופך אותו לאיכותי ורלוונטי יותר.

ניוזלטר

רשימת תפוצה או ניזלטר היא דרך מצוינת להגדיל תנועה של גולשים לאתר החברה ואף להחזיר לקוחות עבר.
ככל שהתוכן מעניין ורלוונטי עבור הגולשים, כך הם ישמחו לקבל את הניוזלטר, יקליקו על התכנים שמעניינים אותם ויבקרו באתר. אפשר לשלוח את הניוזלטר לגולשים שנרשמו לרשימת התפוצה שלכם ובאמצעות שליחת SMS או אימייל עם התוכן.

נכסים דיגיטליים

נכס דיגיטלי נחשב בעצם לפלטפורמה דיגיטלית שבבעלותכם, כגון: עמוד פייסבוק, קהילת פייסבוק, פרופיל אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין, ערוץ יוטיוב, פינטרסט ועוד.

קישור בין הנכסים הדיגיטליים השונים יגדיל את התנועה לאתר. כך למשל, קישור מעמוד הפייסבוק לאתר. בערוץ היוטיוב של החברה, כדאי להוסיף קישור לאתר בתיאור כל סרטון, כבר בשורה הראשונה, באופן שיהיה בולט וימשוך גולשים שמחפשים עוד מידע להגיע לאתר.

פעילות אורגנית ברשתות חברתיות

בדומה לשיטת הקידום האורגני, גם כאן מדובר בריצה למרחקים ארוכים. רוב החברות לא יצליחו להגדיל משמעותית את הטראפיק לאתר שלהן באמצעות פעולות אורגניות ברשתות החברתיות, אבל חשוב להכיר גם את הדרך הזו. השיטה הזו עובדת טוב בעיקר כשיש לחברה מוצר או שירות שיש לה הרבה מה לומר או להסביר לגביו, והיתרון המרכזי שלה הוא בהבאה של טראפיק ממוקד. יתרון נוסף הוא העלות הנמוכה של הפעולות האורגניות ברשתות החברתיות.

לסיכום,
הגדלת התנועה לאתר היא יעד חשוב ומרכזי בניהול וקידום אתרים בכל אסטרטגייה של שיווק דיגיטלי.
ישנן דרכים שונות לעשות זאת, חלקן מהירות וחלקן דורשות הרבה סבלנות. חשוב לעשות הבחנה בין טראפיק איכותי לטראפיק שהוא פחות איכותי וממוקד, ולהגדיר מהו הטראפיק שהחברה מעוניינת בו ברגע נתון.

 

בשיתוף dooble

 

למי שקצת פספס- אז הנה תקציר לכמה שאלות נפוצות :



מה זה שיווק דיגיטלי?

שיווק דיגיטלי הוא סוג של שיווק העושה שימוש בטכנולוגיות דיגיטליות, כגון מדיה חברתית, אתרים, בלוגים, הודעות טקסט וסרטונים. עם שימוש במדיה דיגיטלית ובאינטרנט כערוצי ההפצה העיקריים למסרים שיווקיים. למידע נוסף- הכנסו לאתר

מה היתרונות של שיווק דיגיטלי?

היתרונות של שיווק דיגיטלי:
1) שירות לקוחות טוב יותר: פלטפורמות דיגיטליות מקלות על צרכנים ליצור קשר עם עסקים ולהיפך.

2) הגדלת טווח הגעה: עסק יכול להשתמש בפלטפורמות דיגיטליות כדי למקד ליותר צרכנים ממה שהם יכולים לעשות באמצעות שיטות מסורתיות כמו מודעות מודפסות, פרסומות טלוויזיה או שלטי חוצות.

3) פרסום מותאם אישית: פלטפורמות דיגיטליות מאפשרות למשווקים לפרסם בדיוק רב יותר באמצעות מיקוד דמוגרפי ומיקוד גיאוגרפי לפי מיקום.

כיצד משתנה השיווק הדיגיטלי בשנת 2022?

למי שעדיין לא הפנים- הנוכחות הפיזית של השיווק מצטמצמת למעט מיקומים.
אנו יכולים לראות את תחילת המגמה הזו בשנת 2018, כאשר חברות החלו להכריז על תוכניותיהם לסגור חנויות פיזיות. על תשארו מאחור- הכנסו לקרוא הכל.