שיווק אוטומטי – יתרונות ומגמות שכדאי לאמץ

כיום, עסק אשר אינו מפרסם עצמו ביעילות ובצורה נכונה ברשתות הדיגיטליות אינו יכול להצליח מול כל המתחרים העומדים מולו בשוק.
שיווק אוטומטי הוא כלי מעולה ויעיל לשיווק דיגיטלי של חברה או עסק המעוניינים להגדיל את כמות המכירות שלהם וכן את כמות הלקוחות.
השיווק האוטומטי מבוצע ע"י תוכנות ממוחשבות העובדות בצורה אוטומטית על פי נתונים שהוגדרו בהם ושמשרתים את מטרות העסק.
עבודת השיווק של העסק הופכת להיות הרבה יותר אפקטיבית וקלה ומגיעה לקהל לקוחות רחב יותר.
שיווק אוטומטי מוצלח המושקע באפיקים דיגיטליים נכונים ומותאמים לעסק מגדיל את אחוזי המכירות ומקדם את העסק באופן משמעותי.

 

מהו שיווק אוטומטי וכיצד הוא מתבצע ?

שיווק אוטומטי הוא שיטת שיווק הנעזרת בתוכנות ממוחשבות מתקדמות כדי לשווק באופן אוטומטי.
הוא מאפשר לעסק לבצע את הפעילויות השיווקיות שחוזרות על עצמן באופן אוטומטי בזמנים שהעסק קובע.

התוכנות הללו משלבות בין רשימות התפוצה של העסק, התנהגות הצרכנים והמטרות השיווקיות של העסק.
עם ניתוח הנתונים הללו ניתן להחליט על פעולות שיווקיות ולבצע אותן במגביל ובהיקף פעולה נרחב.

שיווק אוטומטי

השיווק האוטומטי מתבצע בשליחת מיילים, פרסום פוסטים ברשתות חברתיות, בשליחת הודעות SMS ללקוחות ואף במענה אוטומטי הנשלח ללקוחות.

השיווק האוטומטי הינו בעצם כלי המיועד לשיווק דיגיטלי, שמטרתו להגדיל את כמות הלקוחות של העסק או החברה.

הוא משאיר את הלקוחות הקיימים ואת הלקוחות הפוטנציאליים מעודכנים במבצעים ובפעילויות העסק.
לדוגמה, לקוח פוטנציאלי הנכנס לאתר קניה און ליין ויוצא מהאתר ללא ביצוע רכישה, יכול לקבל ע"י מערכת השיווק האוטומטי תזכורת להשלים את רכישתו ואולי אף ל"פתות" אותו שאם יעשה כך – יזכה לקבל משלוח חינם עד לדלת ביתו.

כך ניתן להעלות בצורה משמעותית את אחוזי הקניות באתר ולא לאבד לקוחות שיכולים להפוך מ"קונים פוטנציאליים" ל"קונים שמממשים רכישה".

יתרונות בולטים

  • בעל השפעה מיידית על אחוזי המכירה של העסק ועל הגדלת מאגר הלקוחות.
  • ניתן לשווק לקהלי יעד מפולחים לפי פרמטרים שאותם קובע העסק.
  • נעשה באופן אוטומטי ללא טרחה מצד בעלי התפקידים בעסק.
  • יוצר חסכון משמעותי בזמן ובכוח אדם.
  • יצירה ופיתוח של נוכחות דיגיטלית בערוצים שונים – בניית עמודי נחיתה, יצירת קמפיינים שיווקיים, דיוור בעזרת מיילים ועוד.
  • יכולת ניתוח פעולות השיווק, כגון: הצגת הפוסטים שזכו להכי הרבה חשיפה ולייקים, דיווח מספרי על כמות הלקוחות שקראו את המיילים שנשלחו להם, איסוף וקיטלוג כל המידע אודות הלקוחות לשימוש לצרכי העסק וכדו'.
  • התוכנות הממוחשבות מסוגלות לנתח איזה אפיק שיווק דיגיטלי הוא המוצלח ביותר עבור העסק ולרכז את מאמצי השיווק דרכו.
  • יצירת מהירות תגובה לפניות הלקוחות, דבר המגדיל את סיכויי הרכישה שלהם.

שיווק אוטומטי מתאים לעסקים בכל גודל

השיווק האוטומטי מתאים לכל עסק גם אם הוא מוגדר כעסק גדול, בינוני או קטן.
מיחשוב פעולות השיווק מייעל אותו ומגביר את מאגר הלקוחות בחברה ואת מכירת מוצריה.

 

תחומי השיווק האוטומטי

  • הודעות SMS – שליחת הודעות בעזרת מערכת SMS היא דרך יעילה לשמור על קשר רציף עם כמות גדולה של לקוחות.
    בהודעות ה- SMS אפשר להודיע על מבצעים מיוחדים, הטבות לחברים, הטבות למצטרפים חדשים, סיילים מיוחדים וכדו'.
  • שליחת וואצאפ – דרך מקבילה לשימוש בהודעות SMS .
  • שליחת מיילים או הודעות SMS בנוסחים שונים – בהתאם ל"מעמדו" של הלקוח בעסק: מתעניין וטרם עשה רכישה, לקוח שרכש בפעם הראשונה ומעוניינים לשכנעו להפוך ללקוח קבוע, לקוחות קבועים וחברי מועדון הזוכים להטבות מיוחדות וכדו'.
  • שליחת מיילים המכילים ניוזלטר – זהו ערוץ שיווק דיגיטלי שיכול להכיל הרבה יותר תוכן מאשר הודעות.
    שיווק אוטומטי
  • בניוזלטר ניתן להכניס תוכן על פעילויות העסק, כתבות מקצועיות בתחום העסק וכדו'.
  • את המיילים ניתן לשלוחי באופן אוטומטי לרשימת תפוצה של לקוחות קיימים ופוטנציאליים.
  • פופ אפ (בעברית: חלון קופץ) – הוא כלי לשיווק ולפרסום באינטרנט בצורה של חלון שנפתח על חלק קטן מהמסך ומציג פרטים על העסק.למרות שהוא מעט מטריד, הוא נחשב לכלי שיווקי ופרסומי יעיל המגדיל מכירות.
  • צ'ט לייב – מענה לשאלות לקוחות הגולשים באתר העסק, יכול לתת גם מידע ללא צורך בשימוש בכוח אדם, נותן מענה מהיר לפניות.
  • בוטים – בוטים הם תוכנות המבצעות פעולות יזומות ברשתות החברתיות. הם בעצם חשבונות משתמשים פיקטיביים שמטרתם לשרת מטרות שונות.
    מבחינת שיווק דיגיטלי הבוטים יכולים לקדם את מוצרי הקנייה של העסק ולכתוב עליו המלצות חיוביות המעוררות את האנשים לרכוש ממוצריו.