מדוע לכל בעל עסק חשוב שתהיה רשימת תפוצה והאם הגודל כן קובע?

אם אתם בעלי עסקים, חברות משרדים או ארגונים, חשוב שתדעו, כי אחת הדרכים לשמור על עסק משגשג וקיים הינה באמצעות יצירת רשימת תפוצה.
מה משמעותה של רשימה כזאת? ומדוע חשוב שהיא תהיה מלאה? כל התשובות בהמשך.

 

מהי מטרתה של רשימת התפוצה ?

בעלי עסק מכל הסוגים הבינו, כי כיום אפשר להגדיל את מכירות העסק ואת מעגל הלקוחות על ידי רשימת תפוצה, שמטרתה להעניק לבעל העסק כמה שיותר מידע על לקוחות קיימים ועל לקוחות עתידיים.
רשימה זאת, אשר מאפשרת לרבים מבעלי העסקים ליצור קשר עם לקוחות באמצעות דיוור אלקטרוני, משמרת את הלקוחות הקיימים, מטפחת באופן שגרתי את הקשרים עמם ומאפשרת ליצור קשר חדש עם לקוחות פוטנציאלים.
את רשימת התפוצה מתחילים כבר עם יצירת הקשר הראשוני של הלקוח עם העסק –  בזמן שהוא מבקר בו או יוצר קשר טלפוני או דרך אמצעים דיגיטליים.
להרכבת רשימת התפוצה יש לשאוף לקבל כמה שיותר פרטים אישיים של הלקוח, כגון: מס' הטלפון שלו, אימייל וכל אמצעי אחר שניתן לתקשר אתו.
באמצעות דרכי ההתקשרות הללו ניתן לעדכן את הלקוח בכל מה שחדש בעסק, תוך "טפטוף" מידע אודות מכירות מיוחדות, מבצעים, חידושים ושאר עובדות שיימשכו אותו לרכוש או לקבל שירותים מהעסק.

 

כיצד משייכים לקוחות חדשים לרשימת תפוצה ?

קודם כל, חשוב לשים לב שאתר האינטרנט של העסק יהיה מעוצב היטב ונוח לגלישה.
במידה ואין לעסק אתר אינטרנט טוב וראוי, מומלץ להיכנס אל הקישור הבא, שבאמצעותו תוכלו להקים אתר תדמית מוצלח.
לאחר שתקימו אתר אינטרנט מתאים שייצג אתכם בכבוד ותדאגו לקדם אותו בצורה נכונה, תוכלו להשיג יותר ויותר פרטים אודות לקוחות.
פניות לקוחות אל האתר יסייעו לכם לקבל פרטים על לקוחות חדשים ולהוסיף אותם אל רשימת התפוצה שלכם.
בנוסף, קידום אתרים טוב וקידום ברשתות החברותיות, תוך שליחת ניוזלטר באמצעות רשימת תפוצה, יעזרו לכם להגדיל את קהל הלקוחות שלכם.
כתוצאה מכך, יגדלו גם העסק, המכירות וכמובן – הרווחים.
לסיכום, בחירת חברה טובה ומקצועית שיכולה לסייע לכם לנהל קשרי לקוחות באמצעות שימור לקוחות ויצירת רשימת תפוצה – יסייעו לכם להפוך כל עסק ליציב ומשגשג.

 

באלו מצבים רצוי דווקא להקטין את רשימות התפוצה ?

לכל עסק יש מטרה זהה – לצרף לקוחות חדשים לרשימת התפוצה שלו כדי להגדיל את מכירות העסק.
אולם, רשימות תפוצה הן דבר שיש לתחזק.
מה הכוונה?
במסגרת הפרטים האישיים הנלקחים מהלקוחות, העסק מקבל מהם כתובות אימייל.
מומלץ, מדי תקופה, לעשות ביקורת על כתובות המייל הללו ולבדוק שאין ביניהן כתובות שאינן חוקיות.
זאת, כדי שהמיילים לא יידחו, יגיעו לרשימות הספאם או יגיעו ללקוחות שאינם מעוניינים בכלל במוצרי או בשירותי העסק.

 

אלו פעולות יש לבצע כדי שרשימות התפוצה תהינה יעילות ויתרמו להגדלת המכירות ולהצמחת העסק ?

  • לחסוך בעלויות השליחה דרך המייל – כששולחים מיילים לרשימת תפוצה, עלות הפעולה מחושבת לפי גודלה של הרשימה.
    לכן, חבל לשלוח מיילים שיחזרו ולא ייקראו ע"י הלקוחות מפני שהכתובת אינה תקינה או בגלל שכתובת המייל שונתה.
  • לשאוף לרשימה של לקוחות פעילים – לא גודל רשימת התפוצה הוא החשוב, אלא פוטנציאל הקנייה של הלקוחות.
    לכן מומלץ לשלוח מיילים רק ללקוחות שהביעו הסכמה לקבל מיילים וכן הודעות על מבצעים והנחות.
    מיילים הנשלחים ללקוחות פעילים הם השקעה שפעמים רבות תישא פרי, שמבחינת העסק משמעותו – ביצוע רכישה.
  • למחוק מרשימת התפוצה לקוחות שביקשו להוריד אותם מהרשימה.
  • התאמת המיילים לפלחי קהלי יעד – את מערכת השליחה האוטומטית של המיילים ניתן לתכנת בהתאם לפלחי קהלי יעד, גילאים, מגדר וכדו'.
    לכן, חשוב להתאים לכל קהל יעד את המייל המתאים לו ולכלול בו את המסרים המדברים אליהם.
  • מומלץ ליצור רשימת תפוצה נפרדת של לקוחות לא פעילים וליצור איתם קשר – להתעניין מדוע לא הגיעו לחנות או לא רכשו מזמן את מוצרי העסק.
    שיחות אלו יכולות להפוך לקוחות "רדומים" ללקוחות פעילים.
  • רשימת תפוצה