רוצים לבנות מערכת יחסים עם הלקוחות שלכם? תנו לתוכן להוביל

    לקבלת הצעת המחיר

    המשתלמת ביותר

    חייגו 072-395-4718
    או מלאו פרטים:






    תנאי מבצע

    יש לך רשימה מעל
    מיליון הודעות?
    פנה אלינו ישירות וקבל הצעה מיוחדת!

    בחיים האמיתיים, תוכן (או במילים אחרות, מילים) הוא אחד הכלים החשובים ביותר בהעברה של מסר לאדם אחר. לכן זה לא מפתיע שתוכן הוא גם אחד הכלים הקריטיים ביותר בשיווק דיגיטלי. ממש כמו בחיים האמיתיים, גם בשיווק – התוכן הוא הפה שלכם. הוא זה שמאפשר לכם להביע במילים – מי אתם, מה אתם רוצים, ולגרום לצד השני לשתף פעולה ולעשות מה שאתם מבקשים/רוצים שיעשה.

    התוכן שאתם מתקשרים החוצה הוא במידה רבה זה שמביא טראפיק לאתר שלכם, ממיר את הטרפיק או הלידים מכירות בפועל, וללא ספק – זה שמייצר מערכת יחסים בין המותג שלכם ללקוחות. בשתי מילים, מערכת יחסים בין המותג ללקוחות היא החיבור הרגשי או הצורך הממשי/פסיכולוגי שיש ללקוחות עם המותג שלכם. מערכת היחסים הזו היא שמאפשרת להגיע ליעד הנכסף של לקוחות חוזרים ונאמנים לאורך זמן.

     

    איך לייצר תוכן שיבנה מערכת יחסים עם הלקוחות שלכם?

     

    קבלו את הטיפים החשובים ביותר.

    למי פונה התוכן?

    בחיים האמיתיים, סביר להניח שלא תפנו באותה הצורה לסבא הקשיש והאהוב שלכם כמו שתפנו למתבגרת שעומדת לידכם בתור לסופר, גם אם אתם פונים לשניהם כדי לבקש את אותו הדבר.

    כנ"ל בשיווק דיגיטלי. קודם כל, צריך להגדיר אל מי אנחנו מדברים, כדי שנדע להתאים את התוכן לקהל/י היעד שלכם. איך מוצאים את קהל/י היעד שלכם, אתם תוהים? חוקרים. נסו לחשוב, למי המותג שלכם יכול להתאים בצורה הטובה ביותר?

    גם כאן, כמו בחיים, קשה מאוד לבנות מערכת יחסים בלי אמון. כדי לייצר תחושה של אמון בקרב הלקוחות שלכם, התוכן צריך להיות כתוב עבורם. על מנת לעשות את זה, תשאלו את עצמכם – למה הקורא של התוכן באמת זקוק? מה הוא באמת צריך? איזה שאלות יכולות להיות לו בהקשר של המותג שלכם או הענף של המותג, עבורן הוא היה שמח לקבל תשובות? שאלות מהסוג הזה יוכלו לעזור לכם לגלות לאיזה תוכן הקורא מצפה או היה שמח לקבל. זהו תוכן בעל ערך אמיתי עבור הקורא שלכם, שיעזור לבנות מערכת יחסים בינו לבין המותג שלכם.

     

    איך מדברים? כמה ואיפה?

    אחרי שהגדרתם את קהל היעד שלכם ואת התוכן שרלוונטי ובעל ערך עבורו, הצעד הבא הוא להגדיר את סגנון התוכן והאופן בו תתקשרו אותו לקהל היעד.

    חשוב מאוד, למשל, להחליט מראש על התדירות והערוצים בהם תפיצו את התוכן שלכם. איך מגדירים את התדירות וערוצי ההפצה של התוכן? כמו בסעיף הקודם, בהתאם למה שהכי מתאים לקהל/י היעד שלכם. שאלו את עצמכם – איפה קהל/י היעד שלכם נמצאים? איפה ואיך הם מדברים? מהי הדרך הטובה ביותר לפנות אליהם, בהתאם למאפיינים שלהם? חשבו על הקהל שלכם כעל אדם עם מאפיינים מסוימים, ועל הדרך הרלוונטית ביותר לפנות ולדבר אליו. כך התוכן שלכם אמור "לדבר".

     

    האם יש לתוכן ערך מוסף ממשי ללקוח?

    תוכן איכותי לא בהכרח תלוי בכמות התוכן שאתם מייצרים. תוכן איכותי הוא תוכן שנותן ערך מוסף ממשי ללקוחות שלכם, בין אם זה תוכן שיווקי שמספר על מכירה מיוחדת שמעניינת את הלקוח שלכם, או תוכן לא שיווקי שמספק מידע שהלקוח רוצה או זקוק לו.

    איכות התוכן נמדדת לא לפי הרמה של התוכן בעיניכם, אלא לפי הערך המוסף וההתאמה של התוכן לרצונות, לדרישות ולצרכים של קהל היעד שלכם. לכן, למשל, חשוב מאוד שהתוכן יכלול גם מענה לשאלות, תהיות, בעיות או רצונות של קהל היעד, וגם תוכן שיווקי ומכירתי. נסו להחליט מראש על היחס בין תוכן שמספק מידע שהלקוחות שלכם צריכים וישמחו לקבל, לתוכן שיווקי/פרסומי.

    תוכן שעוזר ללקוחות שלכם לפתור בעיות יכול לייצר עבורכם מערכת יחסים שתכניס לעסק כל כך הרבה יותר כסף בטווח הארוך מאשר תוכן מכירתי נקודתי. עבודת תוכן חכמה היא אסטרטגית לטווח הארוך במהות שלה, חשוב לזכור.

     

    איך להביא את התוכן לקהל היעד?

    ייצרתם תוכן מדהים. עכשיו השאלה היא איך אתם דואגים שהוא יגיע למקום הנכון (המקום הנכון, אתם כבר יודעים, הוא קהל היעד שהגדרתם). התשובה היא תלוי, ואם ניחשתם שתלוי בקהל הספציפי שלכם, אז קלטתם את העניין ואתם צודקים בהחלט.

    יחד עם זאת, יש כמה פלטפורמות מרכזיות שחשוב להכיר ולהשתמש למטרה זו:

    הראשונה היא דיוורים (או ניוזלטרים). בפשט, דיוורים הם מסרים שאתם שולחים לרשימת תפוצה במייל (או בסמס). בדרש, דיוורים שנשלחים דרך מערכת דיוור אלקטרוני הם כלי שיווקי מדהים שמאפשר לכם לבנות מערכת יחסים עם הלקוחות, בין אם על ידי תוכן עם ערך אמיתי עבורם שמגיע אליהם ישירות למייל, בין אם על ידי עדכונים את הלקוחות שלכם על דברים משמעותיים עבורם (תור שקבעו, למשל, או אירוע שמעניין אותם), ניהול רשימות התפוצה שלכם באופן שמאפשר לכם להתאים אישית של התוכן לנמענים השונים, אוטומציות שמדוורות בהתאם לפעולה שביצע (או לא ביצע) הלקוח, ועוד. דיוורים הם דרך נפלאה בה תוכן ומערכת חכמה משתלבים יחד כדי לבנות מערכת יחסים עם הלקוחות שלכם.

    פלטפורמה שנייה שחשוב להכיר היא זו של שיווק באמצעות תוכן, כאשר שתי הענקיות בתחום הן טאבולה (TABOOLA) ואאוטבריין (OUTBRAIN). גם אם השמות לא מוכרים לכם או שאתם לא יודעים במה מדובר, וודאי נתקלתם בהם כמשתמשים. פלטפורמות אלו הן אלו שמציעות לכם מאמרים נוספים בתחתית של מאמרים שאתם קוראים במקומות שונים ברשת, לרוב עם כותרות מאוד מושכות את העין, או תחת הקטגוריה "מאמרים דומים".

    טאבולה ואאוטבריין (ודומיהן) נחשבות לאחת השיטות היעילות ביותר לפרסם מותגים, עסקים ומיזמים באמצעות תוכן. שתי הסיבות העיקריות לכך הן היקף ההפצה – הכתבה שלכם נחשפת בפני כמות אדירה של קוראים, בזכות כך שמופיעה באתרים עם טראפיק גדול ביותר, והסיבה השנייה היא טירגוט: הכתבה שלכם מופיעה במקומות שמותאמים לקהל הקוראים שלכם, מה שמעלה משמעותית את הסיכוי שקוראי הכתבה ימשיכו גם לכתבה שלכם ומשם יהפכו ללקוחות משלמים.

    ההערכות מדברות על שיעורי המרה גדולים פי 3 בשימוש פלטפורמות אלו, בעלות נמוכה ב 40% משיטות פרסום אחרות בדיגיטל.

     

    ניטור וניתוח התוצאות

    בשיווק דיגיטלי, אחד הדברים החשובים ביותר כדי להשתפר, להתייעל ובמקביל לחסוך במשאבים של כסף, זמן וכוח אדם – הוא לנטר ולנתח את התוצאות, כדי לראות מה עבד ומה לא. היתרון האדיר של שיווק אונליין הוא היכולת לנטר כמעט כל דבר: כמה אנשים הגיעו לאתר שלכם מאיזה מקור תוכן, מה הם עשו באתר שלכם וכמה זמן בילו בו, האם ביצעו רכישה ושל מה, והיכולות נמשכות עוד קילומטרים רבים של איסוף מידע משמעותי. אל תדלגו על ניטור התוצאות של פעולות התוכן שלכם, כדי שתוכלו לעשות קפיצות גדילה מהירות ומשמעותיות בשיווק ובמכירות של המותג שלכם ולייצר מערכת יחסים ארוכת טווח עם הלקוחות שלכם.

    בהצלחה!

    המאמר נכתב ע"י "מרקטיזם" משרד פרסום דיגיטל https://www.marketism.co.il

      לקבלת הצעת המחיר

      המשתלמת ביותר

      חייגו 072-395-4718
      או מלאו פרטים:






      תנאי מבצע

      יש לך רשימה מעל
      מיליון הודעות?
      פנה אלינו ישירות וקבל הצעה מיוחדת!