ניהול מועדון לקוחות באמצעות שימוש בדיוור אלקטרוני

כאשר מדובר על שיווק, המשאבים של כל חברה ועסק צריכים להיות מופנים לשני נתיבים עיקריים:
הגדלת מאגר הלקוחות על ידי צירוף של לקוחות חדשים ושימור היחסים עם הלקוחות הקיימים.
כאן נשאלת השאלה המרכזית – כיצד ניתן לעשות זאת? ובכן, אחת הדרכים שהוכחו כיעילות קשורה לדיוור אלקטרוני

מהם היתרונות שיש בשימוש בדיוור אלקטרוני, על מנת לנהל מועדון לקוחות?

מועדון לקוחות כולל את קהל הלקוחות שהסכים להירשם למועדון דרך אתר האינטרנט של החברה או בחנויות הפיזיות. הצטרפות למועדון לקוחות מבוצעת בדרך כלל אחרי שהלקוח ביצע רכישה ראשונה.
בהתאם לכך, חשוב מאוד שיושקעו מאמצים על מנת לגרום לאותם לקוחות לרכוש שוב ממוצרי החברה או מהשירותים שהיא מציעה.
מעבר לכך, אם הלקוחות מרוצים מחוויית הרכישה, הרי שהם ימליצו גם למכרים ולבני המשפחה שלהם לרכוש מהחברה.
כך הם למעשה יגרמו לכך שיצטרפו לקוחות חדשים למאגר ויהיו חברים במועדון הלקוחות. 

על מנת שיהיה אפשר לתחזק את מערכת היחסים בין הלקוחות לחברה, יש להשתמש בדיוור אלקטרוני. הלקוחות נרשמים באתר החברה לקבלת מיילים מהחברה.
כלומר, הכל בהסכמה ועל כן שיטת האימייל מרקטינג  הופכת ליעילה, לא מטרידה ובוודאי לא פולשנית. 

אם הדיוור נבנה בצורה טובה, הרי שאפשר להגיע לתוצאות מרשימות.
הדיוור האלקטרוני צריך להיות מושך, מעניין, מעורר תשומת לב ואם אפשר גם כזה שתהיה בו הטבה מעניינת ללקוחות.
נניח כמו קופון הנחה או מוצרים במבצע ייחודי. היופי הוא שבאמצעות הדיוור האלקטרוני, אפשר לגרום ללקוחות להרגיש מיוחדים ומדוע?
כי החברה חושפת אותם למוצרים חדשים וזאת עוד בטרם ההפצה של המוצרים האלה לקהל הרחב.
מעבר לכך, באמצעות דיוור אלקטרוני אפשר לייצר מערכת יחסים שהינה בצורת שיתוף פעולה בין הבחרה ללקוח.
לדוגמה, אפשר להזמין את הלקוחות להשתתף בכל מיני תהליכי קבלת החלטות וזאת על ידי סקרים שאפשר להפיץ בהודעת המייל.
על מנת שהלקוחות ישתתפו בסקרים, אפשר לתגמל אותם בפרסים שונים.

דיוור אלקטרוני – אמצעי יעיל לשמירה על הקשר עם הלקוחות

אין ספק שיש המון יתרונות לדיוור האלקטרוני, כפי שהוזכרו לעיל. מה שכן, היתרון הבולט הוא האופציה לשמירה על היחסים עם כל לקוח של החברה.
על מנת שמערכת דיוור אלקטרוני תענה בהצלחה על הדרישה, יש לבדוק שהיא מאפשרת את הדברים הבאים:

-היא נגישה מכל מקום.

-השליחה תבוצע באמצעות השרתים של מערכת הדיוור האלקטרוני.

-המיילים צריכים להיות מנוסחים בצורה הטובה ביותר, כך שלא יסווגו כספאם.

-ההצטרפות לרשימת התפוצה צריכה להיות פשוטה ונוחה ובקשה להסרה ממערכת התפוצה, צריכה להיות מיידית עם הגשת הבקשה.

-המערכת צריכה לכלול מגוון אפשרויות לפילוח קהלים.

-המערכת צריכה לבצע מעקב לגבי תאריכים מיוחדים כמו, תאריכי יום הולדת/יום נישואין של לקוחות שרשומים לרשימת התפוצה ובהתאם לכך לשלוח את המסרים המתאימים.

שורה תחתונה

אין ספק שמערכת דיוור אלקטרוני ומועדון לקוחות הם שני דברים שקשורים זה לזה וחשוב מאוד להשקיע בהם וכל זאת על מנת לענות על בהצלחה על כל המטרות שהציבו בעלי החברה/העסק.