מילון המונחים של השיווק הדיגיטלי

השיווק הדיגיטלי הוא השיווק הדומיננטי בעידן המודרני ותפס מקום של כבוד מול השיווק המסורתי.
לשיווק הדיגיטלי יש שפה משלו הכוללת מונחים, ראשי תיבות ומונחים ייחודיים רק לו – המוכרים לכל מי שעוסק בשיווק זה.
שליטה במילון המונחים הדיגיטליים הינה חשובה לבעלי עסקים שרוצים לקדם את עסקיהם דרך השיווק הדיגיטלי כדי להבין – ולו גם על קצה המזלג – מה שיועצי הפרסום והשיווק מסבירים להם…
מורה נבוכים של כמה מונחים בשפה הדיגיטלית לפניכם.

 

מהו שיווק דיגיטלי ?

שיווק דיגיטלי הוא צורת שיווק ופרסום עסקים דרך הפלטפורמה הדיגיטלית, הנוכחת מאד בחיינו.
כשמדובר על שיווק דיגיטלי דרך הפלטפורמות הללו מדובר על: אתרי אינטרנט של עסקים, שיווק דרך הדואר האלקטרוני, שליחת הודעות sms , שימוש ברשת הווטס אפ, פרסום ברשתות חברתיות (פייסבוק, אינסטגרם) וכדו'.
ההנחה המצויה בבסיס שיטת השיווק הדיגיטלי היא, שלכל אחד כיום יש טלפון נייד שהוא מסתכל בו פעמים רבות בכל יום, לכל אחד יש מחשב בבית וגם בעבודה, אנחנו בודקים את ההודעות שאנו מקבלים ואת המיילים כל הזמן.
בשל כך, המדיה הדיגיטלית יכולה לתפוס את תשומת לבו של האדם באין ספור פרסומות, אתרים, ברשתות החברתיות ואפילו באתרי החדשות.

מילון מונחים של השיווק הדיגיטלי

שיווק דרך הדואר האלקטרוני (המייל)מילון מונחים של השיווק הדיגיטלי

פעם היינו מחכים לפליירים פרסומיים או לחומר פרסומי בגלויות או במעטפות שיגיעו אלינו בדואר ישראל. שליחת החומר דרך הדואר הייתה לוקחת זמן רב.
כיום – הכול קל ופשוט הרבה יותר – את השיווק הדיגיטלי עושיםבאמצעות דיוור אלקטרוני  – הלוא הוא ה "אימייל".
לעסקים יש רשימות תפוצה של מתעניינים ושל לקוחות קיימים, שאליהם הם שולחים מיילים כדי להודיע על מבצעים, הנחות ומדווחים על כל מה שחדש בעסק.
המיילים מגיעים לנמענים שניות אחדות לאחר שנשלחו ע"י בית העסק.
שליחת המיילים מנוהלת באמצעות מערכת דיוור ממוחשבת, שיכולה ע"פ תכנות מוקדם, לשלוח כמות גדולה או קטנה של מיילים לפי הצורך לקהלי יעד בחתכים שונים ובאותו הזמן.

שליחת הודעות SMS

כל אדם שיש ברשותו נייד מקבל הודעות SMS שיווקיות מבתי עסק שונים מדי יום. זהו עניין שבשגרה, שמתבצע באופן תכוף בשל יעילותו ויכולתו להניע את הלקוחות להגיע למקום העסק או לקנות בצורה מקוונת.
שיווק דרך הודעות SMS הינו יעיל ואפקטיבי גם בטיפוח הקשר עם הלקוחות הקיימים, שליחת הודעות על מבצעים והנחות וכדו'.

שליחת הודעות ווטס אפ

רשת הווטס אפ הינה דומה לרשת ה-sms, אך מאפשרת טווחי פעולה גדולים יותר, כגון: שימוש בתמונות, שילוב אייקונים והקמת קבוצות ווטס אפ לאנשים בעלי תחומי עניין משותף.
גם הווטס אפ הינו יעיל מאד בעידוד המכירות ובהנעת הלקוחות לפעולה.

לידים

המילה "ליד" מתורגמת בעברית ל"הזדמנות למכירה".
ניתן ליצור לידים כתוצאה מפרסומים על גבי הפלטפורמות השונות במדיה הדיגיטלית.
לקוח המשאיר את פרטיו באתר האינטרנט של חברה או בדף נחיתה הינו לקוח המגלה התעניינות ויש סיכוי גבוה שיבחור לבצע רכישה.
ליד יכול לבוא לידי ביטוי בהשארת פרטים בטופס מקוון, כתיבה הודעה ב"צור קשר" באתר האינטרנט של העסק, תגובה על פוסט בפייסבוק המאותת שהאדם מתעניין ואסור "לאבד" אותו וכדו'.

 

הנעה לפעולה

הנעה לפעולה הינו מונח חשוב בשיווק הדיגיטלי.
מטרתו של כל עסק היא למכור וכמה שיותר.
כדי לגרום לזה לקרות צריך להניע את הלקוח להתעניין במוצרים או בשירותים של העסק וללכת צעד אחד נוסף קדימה – דהיינו: לרכוש מהמוצרים.

קידום בעזרת SEO – קידום אורגני

הכוונה במילים "קידום בעזרת SEO" היא – קידום אורגני עבור העסק במנועי החיפוש של גוגל.
ככל שעסק נוכח יותר ברשת, גולשים מחפשים את שמו, אתר האינטרנט שלו מעניין ומלא במאמרים בתחומי העיסוק של העסק – כך מקומו במנועי החיפוש יעלה וישתפר.
הרצון של כל עסק הוא להימצא כמה שיותר גבוה במנועי החיפוש הללו.
הצלחתו של הקידום האורגני, קידום בעזרת SEO, היא גם בעליית היקף התנועה האורגנית (הלא ממומנת) של אתר האינטרנט וכן גידול  בכמות הלידים שהוא משיג מגולשים.
וכמובן – עליית המכירות און ליין וגם המכירות בעסק עצמו.

קידום ממומן

קידום ממומן, להבדיל מקידום אורגני, נקנה בכסף.
העסק משלם לגוגל כדי למצב את אתר האינטרנט שלו במקום גבוה יותר במנועי החיפוש.
הקידום הממומן יכול גם להיעשות בדפים העסקיים ברשתות החברתיות של פייסבוק ואינסטגרם או במודעת פרסום שהעסק רוצה לקדם.
כל זאת, כדי לשווק מוצרים מסוימים או כדי להודיע על מבצעים והנחות מיוחדים.
עסקים בגדלים שונים מקצים תקציב פרסום ושיווק לקידום אתריהם ומוצריהם דרך הקידום הממומן.

 

מילות מפתח

שתילת מילות מפתח במאמרים, בכתבות, במודעות פרסום על גבי רשת האינטרנט וכדו' הינה דרך להעלות את תנועת הגולשים אל עבר אתר האינטרנט של העסק.
לגוגל יש גם כלים הממליצים באלו מילות מפתח כדאי להשתמש כדי שבחיפוש תחום מסוים במנוע החיפוש – יעלה אתר האינטרנט של העסק, כשכמובן השאיפה היא שיבלוט באחד מהמקומות הראשונים או לפחות בדף הראשון.

 

דף נחיתה

דף נחיתה הוא עמוד פרסומי המופיע על רשת האינטרנט שאינו חלק מאתר האינטרנט, אך מוביל אל האתר גולשים המעוניינים ללמוד עוד על העסק עליו הם קוראים ואולי גם לבצע רכישה לבסוף.
יש לדף הנחיתה מטרה ברורה – לאסוף "לידים" או להניע את הגולש לרכישת מוצר או שירות מסוים.
בכל דף נחיתה יש טופס מילוי פרטים אישיים והבטחה ליצירת קשר עם הגולש המתעניין בהקדם האפשרי.

מילון מונחים בשיווק דיגיטלי