למה דיוור אלקטרוני הוא חלק בלתי נפרד מהשיווק הדיגיטלי של העסק שלך?

בתור בעלי עסק בין אם ותיקים ובין אם חדשים בתחום, אתם ודאי יודעים עד כמה חשוב השיווק לצמיחת העסק.
זאת משום שהוא אינו אמון אך ורק על גיוס לקוחות חדשים, אלא גם על שימור הקשר עם הלקוחות הקיימים, כך שימשיכו להשתמש בשירותי העסק או במוצריו.
כמובן שעם התפתחות הטכנולוגיה בשנים האחרונות השיווק עבר גם למרחב הווירטואלי וטוב שכך, האינטרנט מאפשר לעסק שלכם להגיע לקהל הרבה יותר רחב מאי פעם. 

כשחושבים על השיווק ברשת ודאי עולה לראשכם השיווק ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש, אך האמת היא שתהיה זו טעות להתמקד אך ורק בתחום הזה.
שיווק אלקטרוני חייב להיות נוכח גם באופן רציף וכזה שיצור דו-שיח כמעט אישי עם הלקוחות. הדיוור האלקטרוני הוא כלי המאפשר
שיווק דיגיטלי שיוצר חיבור אמיתי עם הלקוחות שלכם. 

מהו דיוור אלקטרוני?

לפני שנפרט על חשיבות הדיוור האלקטרוני למערך השיווק הדיגיטלי בעסק שלכם, ראשית מוטב שנסביר במה בעצם מדובר.
דיוור אלקטרוני הוא מערכת להפצת מסרים שיכולה להיעשות באמצעות פלטפורמות דיגיטליות שונות, כמו דואר אלקטרוני, מסרונים ואפילו אפליקציות של שליחת הודעות ישירות כמו וואטסאפ.
מערכת הדיוור האלקטרוני מאפשרת הפצה אוטומטית של מסרים שיווקיים הישר ללקוחות בלחיצת כפתור פשוטה. זאת בניגוד לשליחה ידנית של הודעות או דואר אלקטרוני, הכרוכה בעבודה רבה ובזבוז זמן רב. 

מדוע הדיוור האלקטרוני חשוב לשיווק העסק?

מטרתו של הדיוור האלקטרוני היא להעביר מסרים ללקוחות באופן ישיר, וכאן טמונה גם חשיבותו של הכלי השיווקי הזה.
דיוור אלקטרוני מגיע לטלפון הנייד של הלקוחות, מכשיר שעמו הם מסתובבים בכל שעות היום, ואף בודקים באופן תכוף את תיבת הדואר האלקטרוני או את אפליקציות המסרונים.
משמעות הדבר היא שהחשיפה למסרים שאתם שולחים תהיה גבוהה ביותר וכמעט בלתי ניתנת לפספוס בידי הלקוח.
זאת בניגוד למודעות ברשתות החברתיות לדוגמה, שבהן המשתמשים גוללים במהירות מפוסט לפוסט, ובמרבית הפעמים סביר שאפילו לא ישימו לב לפרסומת שהוצגה בפניהם. 

החשיבות של הכלי העוצמתי הזה מתבטאת גם בחסכון בתקציב השיווק. ההוצאות על הדיוור האלקטרוני נמוכות יותר באופן יחסי להוצאות על קמפיינים ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש.
זאת על אף התמורה הגבוהה שמעניקה הפלטפורמה השיווקית הזו. והרי בעסקים כמו בעסקים, הכל עניין של הוצאות אל מול תועלת. ככל שדבר מה מניב לנו תוצאות חיוביות והכנסות גבוהות יותר, כך שווה לנו יותר להשקיע בו. 

חשוב לזכור כי הדיוור האלקטרוני דורש הרשמה של הלקוחות לשירות ובכך גם את הסכמתם. כלומר, יש לכם חיבור ישיר לקהל המעוניין לקבל את מסרי העסק שלכם. אם תדעו לנצל זאת בצורה הנכונה ולהעביר את המסרים הנכונים, תוכלו בקלות להגדיל את הכנסות העסק באמצעות דיוור אלקטרוני לקהל הרלוונטי לכם.