כיצד נדע אם ההודעה שקיבלנו אמינה או ספאמית? מה לעשות אם נחשפנו לספאם שמזיק לנו?

 

בעידן שבו הכול כל כך משווק דיגיטלית, לעיתים קשה להבדיל ולהבחין בין הודעה רגילה להודעת ספאם. אנחנו מקבלים כל היום (ולפעמים בלילה) הודעות SMS, הודעות ווצאפ, הודעות ברשתות החברתיות ועוד.
ורק רוצים לבצע חסימת הודעות sms או חסימה בכל פלטפורמה אחרת.
אז כיצד נבחין בין הודעת ספאם להודעה שבאמת יכול להועיל לנו? הנה כל המידע לפניכם. 

הטלפון מצפצף, ההודעה התקבלה ואתם חושבים לעצמכם: שוב ספאם? אז קודם כל, כדאי לדעת שבימינו יש FIRE WALL של חברות התקשורת אשר אמור לחסום את רוב הודעות הספאם.
אם עדיין לא הצטרפתם לשירות של חסימת הודעות ספאם, אז כנראה שהגיע הזמן. במיוחד אם הטלפון מטריד אתכם במשך כל היום ולפעמים גם בלילה.
ואם כבר נגענו בנושא של שעות קבלת ההודעה, בואו באמת נתחיל עם לדבר על זה. מתי לגיטימי וכשר לקבל הודעת שיווק לטלפון?

האם הודעת שיווק ב-SMS היא לגיטימית בלילה?

כלל אצבע הוא, שהודעות שיווק באמצע הלילה הן ממש לא לגיטימיות. אם מטרידים אתכם עם הודעות כאלו בשעות לא שגרתיות, כדאי לדעת שאתם יכולים להיעזר בסיוע משפטי, ולאכוף את חוק הספאם.
ישנם עורכי דין שיכולים לסייע לכם, לרבות
עורך דין פלילי (אם הוא אכן עוסק בתחום של תביעות ספאם). 

במהלך שעות היום מתקבלות הודעות כל הזמן, לפעמים ממש ברצף. חשוב לדעת, בכל הודעה אמורה להיכלל גם האופציה של "הסרה" וחסימת הודעות.
אם שולח ההודעה אינו מציע לכם את האפשרות של הסרה מרשימת התפוצה, אז הוא עשוי לשלם על כך בבית המשפט. 

האם כדאי לתבוע על קבלת הודעות ספאם?

לא הרבה אנשים מודעים לכך, אבל למעשה מאז ששיווק דיגיטלי הפך לפופלרי-  לכל הודעת ספאם בסמס יש "מחיר" בבית המשפט. בפועל, כל הודעת ספאם שאתם מקבלים עשויה לזכות אתכם ב-1,000 ₪ בבית המשפט (ללא הוכחת נזק).
במילים אחרות, אם למשל קיבלתם 5 הודעות ספאם, ייתכן שתוכלו להגיש תביעה של 5,000 ₪ כנגד שולח ההודעה. אבל רגע לפני שמחפשים עורך דין פלילי כדי לתבוע,
בואו נבין משהו קונקרטי בנושא של תביעות בבית המשפט על ספאם. 

יחד עם הנתון הזה שציינו כאן למעלה, חשוב גם להבין משהו מהותי. בית המשפט יודע לזהות אנשים שממתינים לקבל עוד ועוד הודעות כדי לצבור אותן ולנסות לתבוע סכומים גבוהים.
במילים אחרות, ככל שתמתינו עם הגשת התביעה, ככה בית המשפט יבדוק אתכם יותר לעומק. בית המשפט מחויב לוודא שאתם לא נוכלים אשר ניסו לצבור הודעות בכדי להעלות את סכום כתב התביעה. 

מה הסיכוי שלי בבית המשפט אם אני תובע על הודעת ספאם? 

קודם כל, תמיד יהיה עדיף לסיים את הסכסוף מחוץ לכותלי בית המשפט. תחסמו את שולח ההודעה, זה דבר ראשון. דבר נוסף, לפני שאתם נעזרים בשירותו של עורך דין פלילי בתחום,
תבקשו את ההסרה שלכם מרשימת התפוצה. 

שימו לב, בית המשפט יבדוק באם ביקשתם להסיר את הפרטים שלכם מרשימת התפוצה.
כמו כן, בית המשפט גם יבדוק אם מלכתחילה ביקשם להכניס את הפרטים שלכם לאותו מאגר תפוצה. אם כך, אנחנו מבינים שאמנם תביעות ספאם הן "משתלמות", אבל לא תמיד קל להוכיח אותן. 

 

יוניסל פועלים לפי החוק- ומערכת הודעות SMS שלנו מותאמת לחווית לקוח מושלמת והגנה על השולח מפני תביעות בנושא הודעות ספאם.