כיצד דיוור יכול לשפר את ערך האתר שלכם בעולם של קידום אתרים בגוגל ?

סיימתם להקים את אתר האינטרנט החדש של המותג שלכם, ועכשיו, כל שנשאר לכם לבצע זו משימה קטנה לפני שהעסק מתחיל לעבוד באופן שוטף: לייצר תנועה של גולשים איכותיים אל האתר.

מסביב, אתם שומעים ודאי לא מעט עצות: יהיו כאלה שיאמרו לכם שההשקעה בקידום אורגני של האתר בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים היא המשתלמת ביותר לטווח הארוך, אחרים יטענו שאתם צריכים תוצאות מיידיות ולכן כדאי לשלב במאמצי השיווק שלכם גם שימוש בקידום ממומן. יהיו כאלו שיאמרו לכם שדיוור אלקטרוני הוא עדיין אחד מערוצי השיווק האפקטיביים ביותר בראיית עלות תועלת, וגם כאלו שיטענו ששיווק מבוסס וידאו הוא תופעה שכובשת את עולם הדיגיטל של ימינו.

ובין לבין, אתם תנסו להבין מי מכל נותני העצות האלו צודק.

אז כדי שלא להשאיר אתכם במתח, החלטנו להסביר כיצד שילוב של שניים מערוצי השיווק האפקטיביים ביותר, שיווק באמצעות דיוור אלקטרוני, וקידום אורגני של האתר בגוגל, יכול לייצר אפקט מנצח ולגרום לכם להקפיץ את המכירות בעסק כמה וכמה שלבים קדימה.

רגע לפני שנצלול פנימה, בואו נדבר לרגע על המאפיינים של קידום אורגני בגוגל, ואז ננסה להבין כיצד דיוור אלקטרוני כערוץ שיווקי, יכול להיות מרכיב משמעותי כל כך במאמצים לביצוע קידום אורגני איכותי.

 

מהו קידום אתרים בגוגל ?

כאשר גולשים מבצעים חיפוש במנוע החיפוש הפופולרי בעולם מבית גוגל, הם מצפים לראות שני סוגים של תוצאות חיפוש: תוצאות חיפוש אורגניות, טבעיות, כאלו שמוצגות להם משום שמנוע החיפוש חשב שאלו התוצאות שמספקות את המענה האיכותי ביותר לשאילתא של הגולש, ותוצאות חיפוש ממומנות, כאלו שמנוע החיפוש מציג אותן לגולשים, משום שאותם מותגים שביקשו להציג את התוצאות האלו, משלמים עבור כל הקלקה של גולש עליהן.

מבין שתי האפשרויות האלו, התוצאות האורגניות נחשבות, באופן כללי, לתוצאות איכותיות יותר. הן נחשבות לתוצאות אובייקטיביות, כאלו שלא שולמה תמורה ישירה בגין הצגתן לגולשים, איכותיות יותר, משום שלמנוע החיפוש יש אינטרס להציג רק תוצאות חיפוש שמשרתות את הגולשים, ואמינות יותר, משום שמנוע החיפוש עשה שימוש במגוון גדול מאוד של פרמטרים על מנת לבחור ולדרג אותן.

אילו מן תוצאות חיפוש ירצה, באופן כללי, מנוע החיפוש להציג לגולשים? באופן גס, ניתן יהיה לומר שמנוע החיפוש היה מעדיף להציג לגולשים תוצאות שנותנות מענה שלם, איכותי ומקיף ככל האפשר לגולשים, שהן מכילות תוכן מקורי, לא משוכפל שערוך בפורמט נכון, שהן מותאמות לשימוש במכשירי מובייל, שהן מציגות עמודי אתר שנטענים במהירות ומציעים חווית משתמש מעולה, שהן מייצגות אתרים אמינים ובטוחים לשימוש, שמסודרים בהיררכיה ברורה ועוד ועוד.

כעת, לאחר שהבנו שקידום אורגני מתמקד בעיקר במדדים איכותיים, בואו ננסה להבין כיצד שילוב אסטרטגיית שיווק המבוססת על דיוור אלקטרוני יכולה לסייע לשיפור תוצאות הקידום האורגני בגוגל של האתר.

 

כיצד יכול דיוור אלקטרוני לסייע לתהליך קידום אתרים בגוגל ?

הנה הם כמה מן היתרונות שיכול לייצר שילוב של תהליך דיוור אלקטרוני עם תהליך קידום אתרים בגוגל:

דיוור אלקטרוני מאפשר לכם לדעת אילו תכנים מעניינים את הגולשים שלכם

מערכות דיוור אלקטרוני מתקדמות מאפשרות לכם לדעת אילו מיילים נפתחו על ידי הגולשים, ובאילו מהם בחרו הגולשים להקליק על קישורים שיובילו אותם לצרוך תכנים שונים ברשת. בתצורת עבודה כזו, תוכלו למפות אילו קהלים מתעניינים באיזורי תוכן שונים באתר שלכם, ולמקד את אסטרטגיית התוכן שלכם בייצור עוד ועוד תכנים שמעניינים את אותם גולשים.

תוכן, כידוע, הוא אחד הפקטורים החשובים ביותר לתהליך קידום אורגני, שכן תוכן הוא בסופו של יום הסיבה שבגללה מגיע מלכתחילה הגולש לאתר. גולשים שיודעים שאתר אחריו הם נוהגים לעקוב מתחדש בתכנים איכותיים כל העת, גם יחפשו את האתר הזה באופן יזום, מה שיסייע לו להתקדם בגוגל עבור ביטויי חיפוש רלוונטיים.

כלומר, דיוורים ישירים הנשלחים ללקוחות פוטנציאליים, יכולים לשמש באופן כפול: גם על מנת למפות מה מעניין את אותם גולשים, וגם על מנת לאפשר להם לגלות תכנים חדשים ולהגיע אל האתר בהזדמנויות שונות מיוזמתם.

דיוור אלקטרוני יכול לסייע לכם להבין מהי רמת העומק הדרושה לגולשים המגיעים אליכם לאתר

אחד האתגרים המשמעותיים בעולם של קידום אתרים בגוגל, הוא יצירת תוכן מקיף ורחב ככל האפשר מצד אחד, אך קריא, זמין ונגיש מצד שני. כאן נכנסת, בדרך כלל, התחבטות: האם לייצר תכנים מעמיקים ומפורטים, או להסתפק ביותר תכנים, אבל שטחיים ?

דיוור אלקטרוני יכול, במקרה הזה, לשמש כעזר מדידה מצויין. באמצעות שליחה של דיוורים עם קישורים לתכנים שונים, תוכלו לדעת מהי רמת העומק שהופכת את הגולשים להיות מעורבים יותר בתכנים המצויים באתר, ומאפשרת להם לצרוך בדיוק את המידע שמעניין אותם לקבל.איך דיוור יכול לשפר את ערך האתר

דיוור אלקטרוני משפר את המעורבות של הגולשים באתר שלכם

פרמטר חשוב נוסף בעולם של קידום אתרים הוא פרמטר המתייחס למעורבות הגולשים המגיעים לאתר. ככל שהגולשים שמגיעים לאתר מייצרים אינטראקציה משמעותית יותר עם עמודי האתר, כלומר, משאירים פרטי קשר, מדפדפים בין העמודים השונים, מקליקים, מנווטים, מחפשים, מסננים ועוד – כך, בסבירות גבוהה, ניתן יהיה לומר שהאתר מספק להם מענה איכותי, בטח יותר מאתרים אחרים הנמצאים באותה נישה, ושבהם הגולשים מתנהגים אחרת.

דיוור אלקטרוני ממוקד בדיוק במטרה הזו: הוא מאפשר למותג לפנות אל הגולשים בדיוק בזמן שנוח להם לצרוך מסרים מעט יותר מורכבים ומעמיקים (אחרת הם לא היו טורחים לפתוח את הדיוור), ולעודד אותם להקליק על קישורים ולנווט אל עמודים שונים באתר.

דיוור אלקטרוני יכול לסייע בהקטנת שיעור הנטישה של גולשים

לדיוור אלקטרוני ישנו יתרון חשוב נוסף שרלוונטי לעולם של קידום אתרים בגוגל: הוא מקטין את שיעור הנטישה של גולשים.

מהו שיעור נטישה? שיעור נטישה הוא מושג המתייחס ליחס שבין גולשים שהגיעו לאתר וצפו בעמוד אחד בלבד, ובין כלל הגולשים שהגיעו לאתר בפרק זמן נתון. שיעור נטישה גבוה עלול, במקרים מסוימים, להעיד על שביעות רצון נמוכה מן האתר, ושיעור נטישה נמוך עשוי להציע על רמת שביעות רצון גבוהה של הגולשים המגיעים לאתר.

למרות שמדובר בהכללה גסה, נהוג יהיה לחשוב ששיעור נטישה הוא אחד הפקטורים שמסייע, גם אם לא באופן מאוד משמעותי, לדירוג שמבצעת גוגל בדפי תוצאות החיפוש שלה.

כיצד דיוור אלקטרוני יכול לסייע להקטין את שיעור הנטישה? ובכן, גולשים שמגיעים לאתר בתצורה של דחיפה, כלומר, גולשים שצפו בפרסומת כלשהי והחליטו להקליק על הקישור הרלוונטי ולהגיע אל מי מעמודי האתר, הם גולשים שינטשו את האתר בסבירות גבוהה. מדוע? משום שאותה פרסומת הוצגה להם כשהם היו בסטייט אוף מיינד שונה לחלוטין, ובהחלט ייתכן שהתעמקות בתוכן המצוי באתר שונה מזה שבירו בו, איננה רלוונטית עבורם בנקודת הזמן הרלוונטית.

לעומת זאת, גולשים שכבר החליטו, לאחר פתיחת המייל, ללחוץ ביוזמתם על הקישור המוביל לעמוד אינטרנט כלשהו, הם גולשים שיודעים מה הם צפויים למצוא בו, ומבצעים את ההקלקה על הקישור בזמן שנוח ומתאים להם.

התוצאה של זה היא ברורה: יותר גולשים שהגיעו בכוונת מכוון לאתר – פחות נטישה של גולשים כאלו מן האתר.

דיוור אלקטרוני יכול לסייע בהגדלת משך השהיה של גולשים

בדיוק כפי שדיוור אלקטרוני יכול לסייע בהקטנת שיעור הנטישה, כך הוא יכול לסייע למותגים להגדיל את משך הביקור הממוצע של גולשים המגיעים לאתר באמצעות לחיצה על קישור במייל. הגדלת משך השהיה היא עוד פרמטר שייתכן ומשפיע על קידום אתרים בגוגל.

דיוור אלקטרוני יכול לסייע לכם להגדיל מכירות

כאשר אתם כותבים על כאבים ומטפלים בחסמים, באמצעות אסטרטגיית תוכן חכמה ושימוש בדיוור אלקטרוני, אתם צפויים גם להגדיל את המכירות בהתאמה. עד כאן לא חידשנו דבר. מה שמעניין הוא שהגדלת המכירות, צפויה גם לשפר את הנוכחות הדיגיטלית של המותג בדפי תוצאות החיפוש.

גוגל מבקשת לדרג אתרים שנחשבים לאוטוריטה בתחומם, שהם סמכותיים, מעוררי אמון, מקובלים על השחקנים המרכזיים בנישה ועוד.

דיוור אלקטרוני יכול לעזור לכם לעודד גולשים לבצע חיפוש אחר שם המותג

מאחר שדיוור אלקטרוני כולל בתוכו מספר מרכיבים, ובהם המרכיב החשוב ביותר – התוכן המופנה לגולשים, הוא מאפשר גם למותגים לפעול על מנת לעודד חיפושים ישירים על שם המותג בגוגל. ככל שיותר גולשים מגיעים בצורה הזאת לאתר, כך מנועי החיפוש השונים, ובפרט גוגל, יכולים להתרשם שמדובר במותג אמיתי, כזה שגולשים נותנים בו אמון ומחפשים אותו בהיקפים גדולים יחסית.

דיוור אלקטרוני מהווה ערוץ שיווק בדחיפה, אולם עושה זאת בצורה איכותית

אם ניסיתם בחייכם להריץ קמפיין ממומן גם בגוגל וגם במי מן הרשתות החברתיות, ודאי שמתם לב לכך שמחירי הקידום הממומן בגוגל גבוהים באופן משמעותי מן הקידום הממומן ברשתות החברתיות. הסיבה לכך היא ברורה: גוגל מייצרת קהל יעד בשל, כזה שמחפש ביוזמתו אחר שירותים או מוצרים שהמותג יודע להציע. ככלל, ניתן יהיה לומר שערוץ שיווק בדחיפה תמיד יספק תוצאות איכותיות פחות נאלו המיוצרות מתהליך קידום אתרים אורגני.

דיוור אלקטרוני נחשב, אמנם כערוץ שיווק בדחיפה, וכך גם המחירים שלו תואמים לאלו המאפיינים קידום בדחיפה. יחד עם זאת, מאחר ששיווק באמצעות דיוור אלקטרוני הוא ממוקד, ותופס את הלקוח הפוטנציאלי כאשר יש לו רמת קשב גבוהה, הוא נחשב לערוץ שנהנה משני העולמות: הוא איכותי מאוד אך גם זול ביחס לאלטרנטיבות האיכותיות האחרות.

דיוור אלקטרוני מגביר את המודעות של גולשים למותג

אחד השיקולים העומדים בפני מנוע החיפוש כאשר הוא בא לדרג אתרים עבור שאילתא של גולשים, היא עד כמה האתר המדובר מוכר, אהוב, אהוד ומוזכר ברחבי הרשת. דיוור אלקטרוני, גם במקרים בהם הוא לא מייצר אינטראקציה ישירה של הגולש עם האתר, לכל הפחות מעלה את רמת המודעות של אותו גולש למותג עצמו. כך, למעשה, מסייע דיוור אלקטרוני באופן עקיף גם לשיפור במיקומים של עמודי האתר של המותג, בדפי תוצאות החיפוש של גוגל.

דיוור אלקטרוני מאפשר לכם ליצור ערוץ תקשורת דו כיווני עם קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם

שימוש בדיוור לשיפור

אינטראקציה של גולשים עם האתר היא ללא ספק מרכיב חיוני להצלחת תהליך קידום אתרים בגוגל. כאן חשוב יהיה לציין: מערכות דיוור אלקטרוני מאפשרות הגברת האינטראקציה הזאת של האתר עם הגולשים, אולם הפעם בצורה דו כיוונית. כאשר גולש שמגיע לאתר נרשם לקבל דיוור אלקטרוני ומקבל אותו בתיבת המייל, הוא יכול, בנוסף לצריכת התוכן המצוי במייל, גם להגיב למייל הזה, לשתף אותו ועוד. האינטראקציה הזאת בונה אתר ומותג מנצחים.

לסיכום

דיוור אלקטרוני הוא ערוץ שיווק אפקטיבי ביותר, שיכול לייצר לא מעט ערך מוסף למותגים שונים ברשת. אלא שלצד ערכים מוספים בסיסיים, יכול תכנון נכון של דיוור אלקטרוני להשפיע על פרמטרים שונים המתייחסים לאיכות הקידום של האתר בדפי תוצאות החיפוש בגוגל, וכל לסייע בתהליך קידום אתרים בגוגל.