דיוור אלקטרוני או טלמרקטינג – איזו שיטה שיווקית תתאים יותר לעסק שלך?

.
בין שיווק דיגיטלי לשיווק בפלטפורמות קלאסיות כמו טלוויזיה או רדיו, לבין שיווק טלפוני, האפשרויות נראות בלתי נדלות ובכך הן מעלות את השאלה, מהי דרך השיווק הנכונה ביותר לעסק שלי?
ובכן, ישנן בהחלט שיטות שיווקיות המתאימות יותר לעסקים מסוג מסוים ושיטות שיווקיות המתאימות לעסקים מסוג אחר. הרשו לנו להתמקד בשתי שיטות שיווקיות ספציפיות, האחת דיגיטלית והשנייה טלפונית. 

מהו דיוור אלקטרוני ומה כוחו בשיווק העסק?

אם אתם מעוניינים לשמר את הקשר עם לקוחות קיימים, להגדיל מכירות על ידי שיווק ללקוחות חדשים ולספק מידע שוטף על חידושים ומבצעים, דיוור אלקטרוני הוא דרך השיווק הטובה ביותר עבורכם.
דיוור אלקטרוני הוא מערכת אוטומטית שבאמצעותה ניתן לשלוח ללקוחות מסרים בדרכים שונות כמו דואר אלקטרוני, אפליקציות לשליחת מסרים ישירים כמו טלגרם ומסרונים
באמצעות מערכת הדיוור האלקטרוני ניתן להפיץ מסר אחד למספר גדול ביותר של לקוחות בלחיצת כפתור פשוטה.
יחד עם זאת, ניתן ליצור בקלות התאמה בכל מסר, גם כן באופן אוטומטי, כך שיפתח עם שמו של הלקוח. כך נוצר הרושם שמדובר בפנייה אישית יותר המחזקת את החיבור עם הלקוח. 

המסרים הנשלחים בדיוור האלקטרוני יכולים להיות וויזואליים, כמו ניוזלטרים הנשלחים באימייל, או בצורה של תוכן כמו מסרונים עם מלל.
באמצעות המערכת ניתן לשמור דוחות אודות המסרים שנשלחו לצורך שיפור השירות והבנה טובה יותר של הצלחת הפעילות. חשוב לזכור כי בישראל לא ניתן לשלוח דיוור אלקטרוני למשתמשים שלא נרשמו לשירות.
לכן, יש לעודד את הלקוחות להירשם לאתר או לרשימת הדיוור של העסק. יחד עם זאת, הרישום מבטיח רמה מסוימת של עניין בעסק מצד הלקוח. משמעות הדבר היא שלמסרים יש סיכוי גבוה יותר להניב מכירות. 

ביחס לתועלת השיטה השיווקית הזו מדובר בשיטה הכרוכה בפחות הוצאות לעומת קמפיינים ברשתות חברתיות, פרסום עיתונים או ברשתות החיפוש.
לכן זו השקעה עבור העסק לעבוד עם דיוור אלקטרוני, העסק משקיע כסף בשיווק המניב קידום מכירות וחשיפה ללקוחות ותיקים וחדשים. 

מהו טלמרקטינג ומה כוחו בשיווק העסק?

שיטה זו למעשה משתמשת בשיווק טלפוני כפנייה ללקוחות באופן פרטני. טלמרקטינג נעשה על ידי מוקדנים שמתקשרים ללקוחות פוטנציאליים כדי לבצע מכירה טלפונית.
ההנחה בשיטה זו היא שבשל התגובה המידית הנדרשת בשיחות טלפון, ישנו סיכוי גבוה יותר שלקוחות לא יתחמקו מההצעה ויבצעו רכישה.
לעיתים ישנם לקוחות שמנתקים את הטלפון ברגע שהם מבינים כי מדובר בשיחת מכירות, אך מוקדנים מיומנים יוכלו לצלוח משוכה זאת בקלות.
כמו כן השיטה הזו מתאימה גם במקרים שבהם העסק מעוניין לסרוק את השטח לקראת יציאת מוצר חדש וגם כדי לבצע פניות ספציפיות ללקוחות שביקשו זאת מראש