איסוף לידים – כלים שיווקיים וניהול מערכות היחסים עם הלקוחות
אבל, מסתבר שרבים אינם מכירים בעצם את עולם המושגים של התחום החשוב הזה, ואת הכלים הבסיסיים שיוצרים פרסום יעיל ומתקדם.
לכן ערכנו עבורכם, בעלי העסקים, הסברים מקיפים וענייניים שיאפשרו לכם להבין בפשטות את העקרונות השיווקיים ואת האפשרויות הטכנולוגיות שעומדות לרשותכם,
כדי לייצר קמפיינים אפקטיביים, ולקדם את העסק שלכם.
מטרת אתר העסק היא הגדלת אחוז ההמרה – יצירת לידים
כמובן שהייתם רוצים כמה שיותר כניסות, ואפשר להשיג זאת ע"י קידום אתר במנועי החיפוש (גוגל) .
אבל, בסופו של דבר מטרתו העיקרית של האתר היא לייצר לקוחות חדשים, ולשם כך יש לאסוף לידים.
לידים הם פרטי מידע שלקוחות פוטנציאליים משאירים כשהם נכנסים לאתר, אם בבקשה לקבלת מידע נוסף, הרשמה למועדון חברים, הבעת עניין במוצר ספציפי,
או כל פנייה שהיא לעסק או לחנות.
לכן, חשוב שהיחס בין סך מספר הכניסות לאתר לבין הלידים, כלומר הכניסות שבהן הלקוח השאיר את פרטיו ויצר קשר, יהיה גבוה.
יחס זה נקרא יחס ההמרה, והוא זה שמעיד על רמת התפקוד של האתר מבחינה שיווקית. יחס המרה טוב הוא כ-3-4%, כלומר, מתוך כל 100 כניסות, 3 או 4 יהפכו ללידים.
בניית מערכת יחסים עם הלקוחות
ליידע אותם בדבר מבצעים והנחות, מוצרים חדשים, ושינויים ושדרוגים בחנות, וכן לערב אותם במתרחש בעסק, למשל על ידי סקרים והצבעות.
כלים אלו עוזרים לכם גם לנהל ביעילות את השרות ללקוחות, וכן לשפר את התקשורת הפנים-ארגונית.
הנה לפניכם המושגים הבסיסיים החשובים לקידום מיטבי של העסק, החברה או הארגון, על מאפייניהם הייחודיים.
מה היתרונות של כל אחד מהם, ודרכי השימוש השונות בהם.
כלים ומושגים בסיסיים בשיווק דיגיטלי
תפקידו העיקרי הוא לייצר כמה שיותר לידים, כלומר פניות לעסק. וכדי להיות אפקטיבי עליו להיות ממוקד ליצירת פעולה כלשהי.
לכן, הוא יכלול טופס הרשמה, או אפשרות כלשהי להשארת פרטים של הלקוח המתעניין.
העיצוב שלו יהיה כזה שמבליט את המסר הפרסומי הרצוי וממקד את הלקוח לבצע פעולה.
כך הוא תורם גם להרחבת מאגר הנתונים של בית העסק, ובמקביל יכול לשמש לטיוב נתונים, סקרים, מידע, מכירה, ובעצם כל בניית מערכת היחסים עם הלקוחות,
כמו גם עיצוב של קמפיינים מיטביים.
דף הנחיתה הוא הכלי הבסיסי והחשוב בשיווק דיגיטלי, משום שכל הכלים הפרסומיים מפנים אליו והוא משמש כמקפצה לאתר שלכם, שער כניסה ללקוחות חדשים,
ערוץ מוביל ליצירת היחסים עמם, וכלי מרכזי לפיתוח של מאגר הנתונים.
אנחנו מכירים אותו בתור ניוזלטר או רשימת תפוצה, ומאז הפריצה הגדולה של רשת האינטרנט לפני כעשרים שנה,
כולנו קבלנו בוודאי כבר מאות אם לא אלפי אימיילים כאלה עם מסרים שיווקיים.
יש הטוענים כי היעילות של כלי זה אל מול ערוצי הפרסום הדיגיטלי העדכניים ירדה.
אחרים טוענים כי זוהי עדין שיטת הקידום הטובה ביותר, ובוודאי כשמדובר בקהל קוראים בסדר גודל של עשרות או מאות אלפים.
הדואר האלקטרוני שינה את פני התקשורת שלנו באופן רדיקלי, ונראה כאילו עידן המעטפות והבולים נשאר אי שם רחוק בעבר.
לרוב המוחלט של האנשים בימינו יש תיבת דואר אלקטרוני, ורובנו בודקים אותה באופן שוטף.
כל שנותר הוא לייצר אימייל שהנושא שלו יגרום לקורא לפתוח אותו, שהתוכן יגרום לו להמשיך לקרוא, שיהיו בו ענין ורווח עבורו, וכמובן – שיהיה בו קישור לדף נחיתה טוב.
השיווק בדואר האלקטרוני מאפשר גם לנהל את שימור ושרות הלקוחות באופן פשוט ויעיל, ומהווה ערוץ מרכזי עבור הלקוח לשמירה על קשר רציף עם העסק.
הדוגמא המובהקת ביותר לכך היא הניוזלטר, בו ניתן לפרסם באופן שוטף את כל סוגי ההודעות ולערב את הלקוחות בהתפתחות החברה או הארגון ובמענה שהוא נותן לצרכיהם.
פופ אפ– הוא אותו חלון קופץ המכיל מסר פרסומי שנפתח באופן אוטומטי כשאנו נכנסים או יוצאים מדף אינטרנט כלשהו.
הוא נחשב לבעל אחוזי הקלקה טובים, אבל גם נתפס כפולשני.
מחקרים מראים כי למרות שמודעות הפופ אפ נחשבות לאגרסיביות, ורבים התרגלו להתעלם מהן, לסגור אותן מיד, או להתקין תוכנות חוסמות פופ אפ-
בכל זאת הוא חלק בלתי נפרד מהשיווק ברשת, ומוכיח רמת יעילות גבוהה.
הפופ אפ המודרני שינה את פניו והפך לידידותי יותר, והוא יופיע במקומות שונים באתר, וישמור על עיצוב פשוט ועל ניסוח מתון.
יחד עם זאת, הוא יהיה הדבר הבולט ביותר בדף בו הופיע, וימקד את תשומת הלב של הקורא.
זו בדיוק ההזדמנות של העסק לפנות לקורא בפנייה ישירה וממוקדת, ולנסות לענות על צרכיו ועל השאלות שמעניינות אותו.
במקביל, יכיל הפופ אפ הצעה למידע, הנחה או הטבה, ויתנה אותה בהשארת פרטי המתעניין, כך שההצעה תלויה בהמרה- שתעזור לנו באיסוף לידים.
כמובן שככל שערך ההצעה גבוה יותר, כן גדל הסיכוי להמרה.
גם כלי זה, מלבד היותו מוכח כמקדם לידים, מאפשר ניהול רציף של היחסים עם הלקוח, ובניית מסלולים בהם הוא יכול להשתלב-
אם ברכישת מוצרים או במעורבות במתרחש בחנות או בארגון.
SMS שיווקי – נחשב לדרך הישירה והאישית ביותר בפרסום ושיווק, לעסקים קטנים כמו גם לתאגידי ענק.
כ-70% מאוכלוסיית העולם הם בעלי טלפון נייד, ובמדינות כמו ארה"ב וישראל מדובר על כ-90%.
יתרונותיה של שיטה זו הוא במידיות ובפשטות שלה, משום שיותר מ–90% מהודעות ה-SMS נפתחות ונקראות תוך כ-3 דקות מרגע קבלתן, העלות שלה נמוכה יחסית, והיא פשוטה ונגישה גם לבעלי יכולות טכניות מוגבלות, כמו למשל לאוכלוסייה המבוגרת.
המסרים בסוג כזה של שיווק יהיו פשוטים וענייניים, ויפנו את הקורא אל דף הנחיתה.
כלי זה הוא אחד הכלים הנוחים גם לתקשורת הפנים-ארגונית שלכם, ומעניק לכם את היכולת ליצור תקשורת זורמת בין העובדים ובעלי התפקידים בחברה או הארגון, לשפר את האקלים הארגוני ולייעל את זרימת המידע וההתנהלות התקינה.
יוניסל – שיווק דיגיטלי מתקדם
אנחנו מתמחים לא רק ביצירת קמפיינים אפקטיביים, אלא גם בליווי צמוד ומסור במהלך כל השלבים, החל מטרום-הגיוס של לקוחות חדשים (FOLLOW-UP) ודרך כל שלבי בניית היחסים עם הלקוח.
יש לנו את הניסיון, הידע ורמת המקצועיות הנדרשים כדי לייצר התאמה נכונה ומדויקת של הכלים והתכניות לעסקים השונים, על פי קהלי היעד, מטרות החברה והצרכים הייחודיים לה.
מערך שיווק יגדיל את המכירות של העסק שלכם, יבסס את גיוס ואת ניהול קשרי הלקוחות, ויוביל אותו להתפתחות ויציבות.