כך תכתבו ניוזלטר מנצח

אפיקי השיווק ברשת האינטרנט מגוונים היום יותר מאי פעם. פרסום ברשתות החברתיות, קידום אתרים בגוגל, שיווק באמצעות המלצות לתכנים על בסיס פרמטרים שמאפיינים את הגולשים (ר' ערך אאוטבריין או טאבולה) ועוד – אולם אחת מן השיטות שעדיין לא עברה מן העולם היא שיטת האימייל מרקטינג. בפרט, אם עושים אותו נכון, אין תחליף לניוזלטר טוב שמגיע אליכם אחת לתקופה לתיבת המייל ומכיל שלל נושאים שבאמת ובתמים מעניינים אתכם.

איך כותבים ניוזלטר שהקוראים באמת יתעניינו בו? איך מביאים אליהם את התכנים שהם רוצים לקבל, וכך לוודא שהם פותחים את הניוזלטר, קוראים אותו ולוחצים על קישורים בתוכו – במקום למחוק אותו?

 

עיצוב הניוזלטר

באופן כללי רצוי שהעיצוב של הניוזלטר לא יהיה מורכב מדי, אלא יחסית פשוט ונוח לקריאה. בכך הכוונה היא לא רק לאלמנטים הגרפיים של הניוזלטר, לצבעים או לתמונות שבו, אלא גם לחלוקת הטקסט לפיסקאות, למשל. זאת משום שטקסט ארוך שמסודר בגוש אחד גדול יהיה מסובך יותר לקריאה מאשר אותו טקסט מחולק על ידי רווחים שיקלו על העין.

בנוסף לעיצוב הויזואלי של ניוזלטר, כדאי לשים לב לעיצוב התוכן שבו, כלומר לסגנון הכתיבה. אל תהיו כבדים מדי, אל תהיו קלילים מדי. כיתבו בניוזלטר בדיוק כמו שהייתם כותבים באתר בתהליך קידום אתרים בגוגל, צרו עבור הקוראים ערך של ממש, והוסיפו גם קריאה לפעולה שתזמין לקריאת המאמר המלא באתר.

 

דעו את הקורא

ניוזלטר אידיאלי יהיה כזה שמעניין את כל הקוראים במידה שווה, אבל סביר להניח שכל אחד מתעניין יותר או פחות בנושאים שונים. נסו לכוון למכנה משותף רחב ככל האפשר על מנת לקלוע לטעמם של כמה שיותר גולשים, אבל דרך מומלצת אפילו יותר היא לייצר ניוזלטרים שונים לכל סוג קהל.

למשל, ניוזלטר שמיועד ללקוחות שכבר רכשו אצלכם לפחות מוצר אחד, לעומת ניוזלטר שמיועד לכאלה שרק השאירו את פרטיהם כמתעניינים אבל טרם קנו. תוכלו גם ליצור ניוזלטר ייעודי ללקוחות שרכשו בפעם האחרונה לפני יותר משנה, או ניוזלטר ספציפי ללקוחות שרכשו מעל עשרה מוצרים ברבעון האחרון.

 

מה חדש בענף שלכם?

אחד הדברים הפשוטים ביותר שכדאי להוסיף לניוזלטר הוא קטע של "מה חדש", "עדכונים" או כל כותרת אחרת שתעיד על כך שמדובר בחדשות וחידושים בענף שבו אתם פועלים. תוכלו להוסיף בקטע הזה עדכונים לגבי מוצרים או שירותים חדשים, עדכונים מענפים מקבילים בעולם, התראות על אירועים או מבצעים קרבים וכדומה.

 

אל תשכחו לעודד את הקורא לעשות משהו

"לחץ כאן!", "הזמן עכשיו!", "לקריאה נוספת…", "לפרטים נוספים" – לא משנה במה עוסק הניוזלטר שיצרתם, החשוב ביותר הוא שתזכרו להעביר לקוראים את המסר שלכם ולהניע אותם לפעולה. אם תכתבו את התוכן בצורה השיווקית המתאימה לקהל הנמענים, תציעו להם תוכן עם ערך אמיתי ותעודדו אותם לעשות משהו בקשר לזה – אין ספק שהניוזלטר שלכם יזכה לאחוזי פתיחה גבוהים ויתמוך במערך השיווקי שלכם.