איך עושים a/b Testing נכון – המדריך השלם

תחום השיווק הדיגיטלי כולל בתוכו בחינה בזמן אמת של תוצאות אסטרטגיית השיווק ויצירת המדיה. על מנת לגלות את יעילות הפרסום ולבצע אופטימיזציות בזמן אמת.
כמו בכל מחקר אמפירי על מנת לדעת האם קיים הבדל בתוצאות ניסוי מחליפים את אחד המשתנים ועורכים את הבדיקה מחדש.
בדיקות אלה מכונות a/b testing במאמר זה ניתן דוגמאות לביצוע בדיקות אלה, כיצד ניתן לבצען בצורה נכונה, אילו נתונים יש לאסוף בבדיקה וכיצד להמשיך ולקבל נתונים נוספים וליישם אותם בשטח.

איך עושים מבחן a/b testing בסיסי?

קיימים הרבה מאד פרמטרים ביניהם ניתן לבחור על מנת לבחון השפעה של שינוי בדף נחיתה על אחוז ההמרה שלו.
על מנת לעשות בדיקה נכונה מומלץ לא לבצע כמות גדולה של שינויים בבת אחת אלא לעשות שינוי קל בכל פעם.
לדוגמה, ניתן להעלות מודעת מילים בניסוח קבוע. מודעה זו יכולה להפנות לדף נחיתה ובו תוכן וסרטון וידיאו או לדף נחיתה המכיל את אותו התוכן ותמונה.
התוכן בדרך כלל יכול להיות המשתנה הקבוע – נעשה בדף הנחיתה שימוש באותו התוכן בדיוק.
לאחר מכן, מפנים מחצית מהגולשים המגיעים למודעה לדף הנחיתה עם הוידיאו ואת המחצית השנייה של הגולשים לדף הנחיתה המכיל את אותו הטקסט בדיוק עם תמונה במקום הוידיאו.

השלב החשוב ביותר – בדיקת ההמרה של דפי הנחיתה

ab testing
כעת נבדקים הנתונים. נשאלות שאלות: כמה גולשים קראו את כל דף הנחיתה? כמה מהם צפו בוידיאו בדף שכלל אותו? כמה גולשים מילאו את נתוני ההתקשרות בכל דף.
לאחר שיצרו קשר עם המתעניינים מכל אחד מהדפים כמה מהם הביע נכונות לרכוש או בצעו רכישה?
בדיקת ab testing כזו יכולה, לדוגמה, לסייע למותג לזהות האם תוספת של וידיאו לדף הנחיתה יכולה להיות אפקטיבית יותר מאשר הוספה של תמונה בלבד.
על פי ההבדל בכמות המתעניינים שהשאירו את פרטיהם בטופס והשוואה של איכות המתעניינים (כמה מהם בצעו רכישה) ניתן לזהות כי סרטון וידיאו יכול להיות מתאים יותר לפרסום המותג.

הבדיקה לא מסתיימת כאן – הוסיפו משתנה נוסף

בדיקת ה ab testing אינה מסתיימת כאן. לאחר שגילינו כי סרטון וידיאו אפקטיבי יותר לפרסום, נוסיף משתנה נוסף נוכל לבחור מספר סרטוני וידיאו שונים ולחלק את כמות הגולשים בצורה שווה לדפי נחיתה המכילים סרטונים אלה. כך נגלה איזה סרטון ממיר יותר.
נוכל גם להעלות מספר דפים בהם מיקום הסרטון יהיה שונה. לדוגמה, ניתן למקם את הסרטון בחלק העליון של הדף מעל להסבר המילולי, למקמו באמצע הדף לאחר הסבר או למקמו בסוף עמוד הנחיתה.
בשלב זה נאסוף נתוני המרה ונגלה האם מיקום וסוג הסרטון מסוגלים להעלות את יחס ההמרה של המתעניינים בכל דף וכן האם יש השפעה על איכות הלידים.
באמצעות ניתוח הנתונים ניתן יהיה ליצור את דף הנחיתה המושלם שממיר בצורה הטובה ביותר.

לסיכום, בדיקת a/b מיועדת לביצוע מחקר בשיטה אמפירית אותו ניתן ליישם באופן מיידי על מנת להגדיל את יחס ההמרה של דפי נחיתה, אתרים וקמפיינים דיגיטליים.
חשבו אילו נתונים תוכלו לשנות בדפים הקיימים שלכם – משתנה אחר משתנה על מנת להגיע לדף הנחיתה הטוב ביותר.