שיווק דיגיטלי ב 2018

השיווק הדיגיטלי משנה את פניו לא רק משנה לשנה, אלא גם מחודש לחודש ולעיתים מיום ליום (ביולי 2018 גוגל שינתה לחלוטין את המיתוג של מערכת הפרסום שלה לאחר יותר מעשר שנים). עד שכבר התרגלנו לעבוד עם כלי מסוים, מופיעים להם עשרות כלים חדשים שאנחנו צריכים ללמוד איך להשתמש בהם על מנת להישאר בחזית.

אלו הם הכלים השיווקיים הרלוונטיים ביותר ל-2018:

 

פרסום משולב באינסטגרם ופייסבוק

אינסטגרם היא ללא ספק הרשת החברתית הצומחת ביותר כיום. מעבר להצגת מודעות משולבות גם באינסטגרם וגם בפייסבוק, יש מודעות ספציפיות לסיפורים שמוצגים במקום בולט. עוד אפשרות חשובה היא ליצור יצירת פרופיל עסקי ומעקב אחרי הפעילות של העוקבים.

פרסום בווידאו

פרסום בווידאו גם כן נמצא בצמיחה גדולה, ושוב, גם פייסבוק לא נשארת מאחורי יו-טיוב (אצלה כבר מדובר במנוע ההכנסות העיקרי) ובודקת את הפוטנציאל שלו בשווקים הגדולים. לכן, הגיע הזמן להשקיע בו על מנת להשיג חשיפה אפקטיבית וזולה יחסית, לפחות כרגע…

 

קידום בגוגל

קידום אורגני בגוגל עדיין חשוב יותר מאי פעם בדיוק כפי שהיה בתחילת שנות ה-2000. בכל יום גוגל מנתח כ- 3.5 מיליארד חיפושים ולכן אסור לזלזל בתנועה שהוא שולח לאתרי אינטרנט. מעבר לכך, אחוזי ההמרה בגוגל הם עדיין מאוד גבוהים: בגוגל הגולש מחפש משהו מסוים ומתקשר למוכר, קונה באתר, נרשם לעדכונים וכך הלאה. זאת לעומת ערוצים אחרים בהם הוא הרבה יותר פסיבי.

 

רשימות תפוצה בדואר אלקטרוני וב-SMS

בדיוק כמו גוגל, גם את הדואר האלקטרוני מיהרו להספיד, אבל אנשים היום מקבלים הרבה יותר הודעות דואר אלקטרוני מדי פעם. מצד אחד התחרות אחרי תשומת הלב של הגולש גדלה, אבל גם ההזדמנויות לחשיפה גדלות. מערכות דיוור אלקטרוני כמו זו של Unicell  יכולות להתחבר אוטומטית למערכת ה-CRM של הארגון שלכם, להפיק עמודי נחיתה מתאימים למובייל ועוד.

מעבר לרשימות תפוצה במייל, ישנן גם רשימות תפוצה ב-SMS. בניגוד לתוכנות המסרים המיידים מבוססות האינטרנט כגון Whatsapp, הודעות SMS עוברות דרך הרשת הסלולרית ולכן יש להן מספר יתרונות לא מבוטלים:

  • יכולות לשלוח הודעות מרוכזות על פי רשימת מספרי טלפון (בהתאם לחוק הספאם כמובן)
  • קבלה מידית של ההודעה בלי תלות בחיבור אינטרנט או בזמינות של רשת האינטרנט הסלולרית
  • פילוח על פי תחומי עניין, אזורים גיאוגרפים, אירועים מיוחדים (ימי הולדת) וכו'

שיווק באמצעות תוכן

כולנו רוצים לקרוא תוכן מעניין, אבל איך המפרסמים יוכלו להגיע בדיוק לקהל הרלוונטי אליהם? באמצעות שיווק באמצעות תוכן ניתן לתת לגולשים ערך מוסף בדמות מדריכי קנייה, חדשות מעולמות תוכן שונים (מנדל"ן ועד קוסמטיקה) ואפילו חידונים ומשחקים. כיום ישנם כלים "להעצמת תוכן" כגון אאוטבריין וטאבולה שמסוגלים לקשר בין אתרי תוכן גדולים לחברות פרסום ושיווק שרוצות לפרסם תכנים ממוקדים באתרים שלהם או בדפי מאמרים ממוקדים ומיני אתרים. כל עוד מדובר בתכנים טובים עם ערך מוסף, כולם מרוויחים.

המאמר באדיבות dooble