כיצד דיוור אלקטרוני יכול לסייע לאתר מכירות להגדיל את הכנסותיו
 
 
 
 
 
 
 
 

כיצד דיוור אלקטרוני יכול לסייע לאתר מכירות להגדיל את הכנסותיו?

המרחב הדיגיטלי מציע מבחר רחב במיוחד של כלים לשיווק ולשמירה על קשר עם הלקוחות (הן אלה הקיימים והן אלה הפוטנציאליים). אחת הדרכים הבסיסיות להגדיל את היקף המכירות ובהתאם גם את סך ההכנסות היא דיוור אלקטרוני - שליחת מייל שכולל עדכון אודות מוצרים חדשים, מבצעים אטרקטיביים, מידע מעניין בתחום הפעילות של העסק וכל דבר שמאפשר לשמר את הקשר של אתר מכירות עם הלקוחות ולא רק לשמר את הקשר אלא גם לחזק אותו ולשכנע את הלקוחות לבצע עוד רכישות.
מהי התדירות המתאימה עבור דיוור אלקטרוני??
רצוי מאוד לבצע שליחת ניוזלטרים בתדירות קבועה, כזו שתשמר את העסק בתודעת הלקוחות אבל לא תיחשב כהצפה או הטרדה. מייל אחת לשבוע או שבועיים יתקבל בדרך כלל בברכה, ובפרט אם הוא כולל לא רק מסרים שיווקיים אלא גם טיפ בעל ערך לגולשים, סיפור מעניין או כל דבר אחר שיגרום למי שנמצא ברשימת התפוצה לחכות לניוזלטרים ולמהר לפתוח אותם.
כותרת מסקרנת, התחלה מושכת
בשנת 2014 הורה ביהמ"ש העליון על הגדלת פיצוי כולנו מקבלים המון מיילים מכל הסוגים, ואין לנו ברירה אלא לסנן חלק גדול מהם, ובפרט את אלה השיווקיים. איך בכל זאת אפשר לגרום לחלק גדול מרשימת התפוצה לפתוח מייל? כותרת מסקרנת שטמונה בה הבטחה לרווח עבור הגולש עושה חלק משמעותי מהעבודה, והתחלה מדויקת ותמציתית תורמת גם היא להגדלת הסיכוי שהמייל אכן ייקרא עד הסוף. בכל מקרה כדאי לא להאריך יתר על המידה, לא לחזור על עצמכם, להבליט את הדברים החשובים (בין אם בעזרת חלוקה לתת כותרות מתאימות, בין אם בפונט שונה, שימוש בצבעים או כל דרך אחרת - אבל בזהירות כדי לא ליצור עומס יתר ויזואלי) ותמיד לזכור שהסבלנות של הגולשים אינה אינסופית ולתכנן את הניוזלטר בהתאם.

פילוח מדויק
מטרת החוק היא הגנה על פרטיות המשתמשים אתר מכירות חכם יודע לאסוף מידע על הלקוחות שלו - מי קנה מה ומתי, מי התעניין באיזה מוצר ועוד אינפורמציה יקרת ערך רבה. כדאי לנצל זאת לטובת דיוור אלקטרוני מותאם אישית: כך למשל ניתן לספר על מוצר משלים למי שקנה פריט מסוים, להציע מבצע משתלם למי שהתעניין במוצר כזה או אחר ולבסוף לא קנה אותו והאפשרויות עוד רבות ומגוונות. עוד כדאי לבצע פילוח על בסיס התגובה הראשונית לניוזלטר: מערכות דיוור חכמות מאפשרות לבעלים של אתרי מכירות לדעת כיצד הגיב כל אחד מהנמענים, ואם למשל היו כאלה שפתחו את המייל וגם לחצו על לינק שהוביל למוצר ספציפי באתר אבל לא קנו אותו, בהחלט כדאי לשקול פניה נוספת אליהם, מותאמת למאפיינים הנ"ל ועם הצעה עוד יותר מפתה.

ניוזלטר שמתאים לכל מסך
ברוב המקרים חלק מהנמענים פותחים את הניוזלטר בסמארטפון שלהם, חלק אחר עובר על המייל בלפטופ ויש כמובן גם מי שקורא את התוכן שלכם על מסך גדול שמחובר למחשב נייח. המסקנה: חשוב מאוד לוודא שהניוזלטר הנשלח מתאים לכל מסך, ונראה היטב בכל סוגי המכשירים, כדי שכל ההשקעה בפילוח הנמענים וביצירת מייל מושך ובעל ערך לא תרד לטמיון רק בגלל נראות לקויה.

מידע מלא אודות הקמה ותפעול של אתר מכירות תוכלו לקבל כאן.