חשיבות השימוש ב- SMS לעסקים

לקבלת הצעת המחיר

המשתלמת ביותר

חייגו 072-395-4718
או מלאו פרטים:






תנאי מבצע

יש לך רשימה מעל
35,000 אנשי קשר?
יש לנו הצעה אחרת בשבילך!
מלא פרטים ונחזור אליך

שליחת הודעות לנייד היא פעולה שכל אחד מאיתנו מבצע על בסיס יומי, אך לא כל בעלי העסקים הפנימו את חשיבות ה- SMS ליצירת ושמירת קשר עם לקוחות, ולהגדלה משמעותית של ההכנסות. לכן, אנו ביוניסל החלטנו לספר לכם על הטכנולוגיה שעומדת לרשותכם ועל יתרונותיה הייחודיים.

 

עידן חדש – ישן

חוקרים רבים כבר כינו את תקופתנו בשם "העידן הסלולארי", ולא בכדי. מאז פרצו הטלפונים הניידים לתודעה הציבורית, התחוללה מהפכה של ממש בתקשורת הבינאישית ובהיבטים רבים של צרכנות, פנאי, חברה, פרסום ועסקים. עקב כניסת הטלפונים החכמים חל גידול משמעותי בטווח השימושים – כיום אנו ניגשים לנייד כדי להתעדכן במזג האוויר, בחדשות, בבתי עסק סמוכים, במבצעים עדכניים, בהודעות ווטס אפ ובמסרונים, ובעצם המכשיר נמצא תמיד בהישג יד. אכן, הנתונים מעידים כי 9 מכל 10 בעלים של טלפון נייד אינם מתרחקים ממנו יותר שני מטרים!

אין ספק שאנו חיים בתקופה דינאמית ומה שנחשב פעם לחידוש מדהים שרק מעטים יכלו להרשות לעצמם, הפך לכלי בסיסי שקשה לתאר את החיים בלעדיו. דברים אלו נכונים גם לגבי מערכות דיוור מבוססות מסרונים, אשר מהוות פיתוח מרשים ומתקדם, שעלול להותיר את מי שלא משתמש בהן הרחק מאחור.

 

מה אפשר לעשות ב- SMS?

מערכות שליחת SMS לעסקים מאפשרות לבצע מגוון רחב של פעולות, כאשר הדגש מושם בעיקר על שמירת קשר רציף עם לקוחות פוטנציאליים וקיימים. להלן נבחן מספר אפשרויות באמצעות דוגמא של בעלי חנות לממכר מוצרי תינוקות וילדים:

מוצר חדש על המדף – רק אתמול הגיעה לחנות עגלת תינוקות מתקדמת מארה"ב, וכבר היום יוצא SMS לכל מי שמצוי ברשימות התפוצה אודות העגלה. יתרה מכך, ניתן לשלוח את ההודעה רק לנמענים רלוונטיים, למשל אימהות שיש להן ילדים בגילאי 0 עד 3 שנים.

שינוי בחנות – נפתחה מחלקה חדשה בחנות הפיזית וגם בחנות המקוונת שעוסקת בתחום חדש: משחקי ילדים מעץ ומחומרים ידידותיים לסביבה. כעת נשלח את המסרון לכל המצויים ברשימה, למי שהביע עניין ספציפי במוצרים אלו, או לפי פילוח המראה שדווקא אימהות בגילאי 25 עד 30 מתעניינות באקולוגיה וסביבה.

אירוע מיוחד – לקראת החגים יוצאת החנות בהנחות משמעותיות על חבילות לידה, וכל נמען רלוונטי יידע כי מדובר במבצע ייחודי אך מוגבל בזמן (לכן חשוב כמובן למהר אל החנות עצמה או אל האתר שלה).

קמפיינים מתוכננים – זהו נושא חשוב העומד בפני עצמו, לכן נספר עליו בפסקה הבאה.

שדרוג התנהלות החנות – בעלי החנות יכולים להשתמש במערכת שליחת SMS גם לצרכי פנים. לדוגמא, אפשר להשתמש בה כדי לשמור על קשר עם ספק גדול, ליידע כאשר קיים חוסר במלאי, לייעל את התקשורת בין מחלקות, להוציא הנחיות כלליות לעובדים, ועוד.

 

מה אפשר לעשות ב- SMS?

מסרונים מהווים כלי שיווקי יעיל במיוחד גם בעבודה עם מערכות אוטומציה לדיוור אלקטרוני. דוגמא נאה לכך מהווה מערכת SMOOVE
שבאמצעותה ניתן ליצור מערך שיווקי שלם באופן קל ופשוט. בעלי חנות הצעצועים עליהם דיברנו יוכלו לתכנן בעצמם את הצמתים שבהן יישלחו הודעות SMS, למשל ביום הולדתו של הלקוח, שבוע לפני החג, יומיים לאחר ההרשמה לרשימת התפוצה, שבוע לפני הגעת מוצר חדש לחנות, וכדומה. יתר על כן, ההודעות יישלחו לפי פילוח מדויק כגון גילאי הורים וילדים, אזור מגורים, הרגלי צריכה שצוינו בעת ההרשמה, הבעת עניין במוצר מסוים, ועוד אפשרויות רבות לבחירתכם. כעת נכנסת לפעולה מערכת חכמה השולחת בעצמה את המסרונים על פי ההגדרות הראשוניות, ולמעשה מתבצע קמפיין שיווקי מלא ללא מגע יד אדם. יחד עם זאת, בכל עת ניתן לשנות את ההגדרות ואת תוכן המסרונים, ולבחון את המשוב שמספקת התוכנה אודות יעילות הכלים (כמו מיילים מול SMS) ואודות הקמפיין בכללותו.

 

קמפיינים מתוכננים עם SMS

ישנם לא מעט כלים המשמשים עסקים לצרכי שיווק, פרסום ותקשורת פנימית, וכבודם במקומם מונח. יחד עם זאת, השימוש במסרונים ניחן במספר יתרונות מהותיים שבהחלט שווה לקחת בחשבון:
בסיס לקוחות גדול – תפוצתם הנרחבת של המכשירים הסלולריים בכל המגזרים, הגילאים והשכבות הכלכליות מאפשר לבעל העסק להגיע לכל אדם שיש לו נייד (כולל קשישים, בעלי מוגבלויות ונמענים אחרים שעלולים להירתע ולהתקשות בתפעול מדיות אחרות).

מגע אישי – כפי שראינו, ניתן ליצור קשת רחבה של הודעות הנשלחות ללקוחות ולעצב אותן באופן המשדר פנייה אישית. אמנם, את אותו הדבר ניתן לעשות גם בעזרת דיוור אלקטרוני במייל, אך חשוב להבין כי מרבית האנשים מתייחסים אל המכשיר הנייד כאל פריט אישי וכמעט כחבר קרוב. לכן, הודעה שמתקבלת בנייד נחשבת לאינטימית יותר יחסית לתא הדואר האלקטרוני, והדבר בהחלט ניכר בכמות הפתיחות וההיענות. במילים אחרות, גם הודעה המועברת לאלפי לקוחות עדיין מייצרת רושם אישי ופרטי כאשר היא מגיעה לנייד.

החזר השקעה – אין ספק ששימוש במסרונים הינו זול בהרבה מקמפיינים שיווקיים מורכבים, מה שבהחלט יכול להתאים לעסקים קטנים ובינוניים, ולכל מי שתקציבו אינו נוגע בשמיים. יחד עם זאת, כפי שאמרנו, שיעור ההודעות הנפתחות בנייד גבוה במיוחד, כל הודעה נפתחת במהירות רבה (דקות ספורות בממוצע), ושליש ממקבלי המסרונים אכן מונעים לפעולה (רכישת מוצר, כניסה לאתר, הגעה לחנות). המשמעות היא יחס החזר השקעה (ROI) מצוין ובוודאי בהשוואה לפעולות שיווק אינטרנטיות אחרות.

פשטות עם תחכום – מערכות שליחת SMS לעסקים נבנו במיוחד על מנת לאפשר לבעליהן ליצור בעצמם את ההודעות ואת המערך בכללותו, ללא צורך בידע טכני מתקדם. מדובר בטכנולוגיה אמינה המאפשרת לבצע אינספור פעולות בקלות רבה, כגון שינוי מספרו של שולח ההודעה, הסרה של נמענים מרשימות התפוצה באופן אוטומטי, תזמון שליחת הודעות, שינוי אוטומטי של שמות נמענים בהודעות "אישיות", ועוד היד נטויה.

 

 

 

ולא פחות חשוב – זמן אמת!

הישראלי הממוצע מחזיק את מכשירו הנייד קרוב מאוד ומסתכל בו עשרות ואף מאות פעמים ביום. מחקרים פסיכולוגיים מראים כי זוהי הדרך של אנשים להרגיש שייכים ורצויים, ואילו הודעות המתקבלות בנייד מחזקות את התחושות החיוניות. על כן, השימוש ב- SMS מבטיח יותר מכל דרך אחרת שבעל העסק יוכל להגיע לנמענים בדיוק בזמן. כך למשל, אל חנות מוצרי התינוקות עומדת להגיע עגלה חדשה בתאריך ידוע, שגם תיצור עומס מסוים על המדפים הפיזיים ולכן יש לצאת במבצע משולב: גם להודיע על הגעת העגלות החדשות וגם לספר על הנחה משמעותית בקניית הדגם הישן. אמנם העגלות ייכנסו לחנות בעוד יומיים, אך ל–SMS לוקח מספר שניות להגיע אל האימא שמטיילת עכשיו בפארק, יושבת בבית קפה, שוכבת על הספה בבית, או מוציאה את הילד מהצהרון. במילים פשוטות, אפשר להגיע אליה בכל מקום ובכל זמן, עם ודאות גדולה שתפתח את ההודעה ללא שהות ארוכה (כמו בדיוור למייל). אם מוסיפים לכך שיעור מרשים של הנעה לפעולה והיענות חיובית למסרונים – ניתן להבין מדוע מערכות שליחת SMS מהוות כלי כה חשוב לעסקים מכל המגזרים.
שליחת הודעות לנייד היא פעולה שכל אחד מאיתנו מבצע על בסיס יומי, אך לא כל בעלי העסקים הפנימו את חשיבות ה- SMS ליצירת ושמירת קשר עם לקוחות, ולהגדלה משמעותית של ההכנסות. לכן, אנו ביוניסל החלטנו לספר לכם על הטכנולוגיה שעומדת לרשותכם ועל יתרונותיה הייחודיים.

עידן חדש – ישן

חוקרים רבים כבר כינו את תקופתנו בשם "העידן הסלולארי", ולא בכדי. מאז פרצו הטלפונים הניידים לתודעה הציבורית, התחוללה מהפכה של ממש בתקשורת הבינאישית ובהיבטים רבים של צרכנות, פנאי, חברה, פרסום ועסקים. עקב כניסת הטלפונים החכמים חל גידול משמעותי בטווח השימושים – כיום אנו ניגשים לנייד כדי להתעדכן במזג האוויר, בחדשות, בבתי עסק סמוכים, במבצעים עדכניים, בהודעות ווטס אפ ובמסרונים, ובעצם המכשיר נמצא תמיד בהישג יד. אכן, הנתונים מעידים כי 9 מכל 10 בעלים של טלפון נייד אינם מתרחקים ממנו יותר שני מטרים!

אין ספק שאנו חיים בתקופה דינאמית ומה שנחשב פעם לחידוש מדהים שרק מעטים יכלו להרשות לעצמם, הפך לכלי בסיסי שקשה לתאר את החיים בלעדיו. דברים אלו נכונים גם לגבי מערכות דיוור מבוססות מסרונים, אשר מהוות פיתוח מרשים ומתקדם, שעלול להותיר את מי שלא משתמש בהן הרחק מאחור.

מה אפשר לעשות ב- SMS?

מערכות שליחת SMS לעסקים מאפשרות לבצע מגוון רחב של פעולות, כאשר הדגש מושם בעיקר על שמירת קשר רציף עם לקוחות פוטנציאליים וקיימים. להלן נבחן מספר אפשרויות באמצעות דוגמא של בעלי חנות לממכר מוצרי תינוקות וילדים:

מוצר חדש על המדף – רק אתמול הגיעה לחנות עגלת תינוקות מתקדמת מארה"ב, וכבר היום יוצא SMS לכל מי שמצוי ברשימות התפוצה אודות העגלה. יתרה מכך, ניתן לשלוח את ההודעה רק לנמענים רלוונטיים, למשל אימהות שיש להן ילדים בגילאי 0 עד 3 שנים.

שינוי בחנות – נפתחה מחלקה חדשה בחנות הפיזית וגם בחנות המקוונת שעוסקת בתחום חדש: משחקי ילדים מעץ ומחומרים ידידותיים לסביבה. כעת נשלח את המסרון לכל המצויים ברשימה, למי שהביע עניין ספציפי במוצרים אלו, או לפי פילוח המראה שדווקא אימהות בגילאי 25 עד 30 מתעניינות באקולוגיה וסביבה.

אירוע מיוחד – לקראת החגים יוצאת החנות בהנחות משמעותיות על חבילות לידה, וכל נמען רלוונטי יידע כי מדובר במבצע ייחודי אך מוגבל בזמן (לכן חשוב כמובן למהר אל החנות עצמה או אל האתר שלה).

קמפיינים מתוכננים – זהו נושא חשוב העומד בפני עצמו, לכן נספר עליו בפסקה הבאה.

שדרוג התנהלות החנות – בעלי החנות יכולים להשתמש במערכת שליחת SMS גם לצרכי פנים. לדוגמא, אפשר להשתמש בה כדי לשמור על קשר עם ספק גדול, ליידע כאשר קיים חוסר במלאי, לייעל את התקשורת בין מחלקות, להוציא הנחיות כלליות לעובדים, ועוד.

מה אפשר לעשות ב- SMS?

מסרונים מהווים כלי שיווקי יעיל במיוחד גם בעבודה עם מערכות אוטומציה לדיוור אלקטרוני. דוגמא נאה לכך מהווה מערכת SMOOVE
שבאמצעותה ניתן ליצור מערך שיווקי שלם באופן קל ופשוט. בעלי חנות הצעצועים עליהם דיברנו יוכלו לתכנן בעצמם את הצמתים שבהן יישלחו הודעות SMS, למשל ביום הולדתו של הלקוח, שבוע לפני החג, יומיים לאחר ההרשמה לרשימת התפוצה, שבוע לפני הגעת מוצר חדש לחנות, וכדומה. יתר על כן, ההודעות יישלחו לפי פילוח מדויק כגון גילאי הורים וילדים, אזור מגורים, הרגלי צריכה שצוינו בעת ההרשמה, הבעת עניין במוצר מסוים, ועוד אפשרויות רבות לבחירתכם. כעת נכנסת לפעולה מערכת חכמה השולחת בעצמה את המסרונים על פי ההגדרות הראשוניות, ולמעשה מתבצע קמפיין שיווקי מלא ללא מגע יד אדם. יחד עם זאת, בכל עת ניתן לשנות את ההגדרות ואת תוכן המסרונים, ולבחון את המשוב שמספקת התוכנה אודות יעילות הכלים (כמו מיילים מול SMS) ואודות הקמפיין בכללותו.

קמפיינים מתוכננים עם SMS

ישנם לא מעט כלים המשמשים עסקים לצרכי שיווק, פרסום ותקשורת פנימית, וכבודם במקומם מונח. יחד עם זאת, השימוש במסרונים ניחן במספר יתרונות מהותיים שבהחלט שווה לקחת בחשבון:
בסיס לקוחות גדול – תפוצתם הנרחבת של המכשירים הסלולריים בכל המגזרים, הגילאים והשכבות הכלכליות מאפשר לבעל העסק להגיע לכל אדם שיש לו נייד (כולל קשישים, בעלי מוגבלויות ונמענים אחרים שעלולים להירתע ולהתקשות בתפעול מדיות אחרות).

מגע אישי – כפי שראינו, ניתן ליצור קשת רחבה של הודעות הנשלחות ללקוחות ולעצב אותן באופן המשדר פנייה אישית. אמנם, את אותו הדבר ניתן לעשות גם בעזרת דיוור אלקטרוני במייל, אך חשוב להבין כי מרבית האנשים מתייחסים אל המכשיר הנייד כאל פריט אישי וכמעט כחבר קרוב. לכן, הודעה שמתקבלת בניידד נחשבת לאינטימית יותר יחסית לתא הדואר האלקטרוני, והדבר בהחלט ניכר בכמות הפתיחות וההיענות. במילים אחרות, גם הודעה המועברת לאלפי לקוחות עדיין מייצרת רושם אישי ופרטי כאשר היא מגיעה לנייד.

החזר השקעה – אין ספק ששימוש במסרונים הינו זול בהרבה מקמפיינים שיווקיים מורכבים, מה שבהחלט יכול להתאים לעסקים קטנים ובינוניים, ולכל מי שתקציבו אינו נוגע בשמיים. יחד עם זאת, כפי שאמרנו, שיעור ההודעות הנפתחות בנייד גבוה במיוחד, כל הודעה נפתחת במהירות רבה (דקות ספורות בממוצע), ושליש ממקבליי המסרונים אכן מונעים לפעולה (רכישת מוצר, כניסה לאתר, הגעה לחנות). המשמעות היא יחס החזר השקעה (ROI) מצוין ובוודאי בהשוואה לפעולות שיווק אינטרנטיות אחרות.

פשטות עם תחכום – מערכות שליחת SMS לעסקים נבנו במיוחד על מנת לאפשר לבעליהן ליצור בעצמם את ההודעות ואת המערך בכללותו, ללא צורך בידע טכני מתקדם. מדובר בטכנולוגיה אמינה המאפשרת לבצע אינספור פעולות בקלות רבה, כגון שינוי מספרו של שולח ההודעה, הסרה של נמענים מרשימות התפוצה באופןן אוטומטי, תזמון שליחת הודעות, שינוי אוטומטי של שמות נמענים בהודעות "אישיות", ועוד היד נטויה.

ולא פחות חשוב – זמן אמת!

הישראלי הממוצע מחזיק את מכשירו הנייד קרוב מאוד ומסתכל בו עשרות ואף מאות פעמים ביום. מחקרים פסיכולוגיים מראים כי זוהי הדרך של אנשים להרגיש שייכים ורצויים, ואילו הודעות המתקבלות בנייד מחזקות את התחושות החיוניות. על כן, השימוש ב- SMS מבטיח יותר מכל דרך אחרת שבעל העסק יוכל להגיע לנמענים בדיוק בזמן. כך למשל, אל חנות מוצרי התינוקות עומדת להגיע עגלה חדשה בתאריך ידוע, שגם תיצור עומס מסוים על המדפים הפיזיים ולכן יש לצאת במבצע משולב: גם להודיע על הגעת העגלות החדשות וגם לספר על הנחה משמעותית בקניית הדגם הישן. אמנם העגלות ייכנסו לחנות בעוד יומיים, אך ל–SMS לוקח מספר שניות להגיע אל האימא שמטיילת עכשיו בפארק, יושבת בבית קפה, שוכבת על הספה בבית, או מוציאה את הילד מהצהרון. במילים פשוטות, אפשר להגיע אליה בכל מקום ובכל זמן, עם ודאות גדולה שתפתח את ההודעה ללא שהות ארוכה (כמו בדיוור למייל). אם מוסיפים לכך שיעור מרשים של הנעה לפעולה והיענות חיובית למסרונים – ניתן להבין מדוע מערכות שליחת SMS מהוות כלי כה חשוב לעסקים מכל המגזרים.

לקבלת הצעת המחיר

המשתלמת ביותר

חייגו 072-395-4718
או מלאו פרטים:






תנאי מבצע

יש לך רשימה מעל
35,000 אנשי קשר?
יש לנו הצעה אחרת בשבילך!
מלא פרטים ונחזור אליך