איך בוחרים מערכת אוטומטית לשליחת הודעה?

עשור לאחר כניסת המערכות האוטומטיות לשימוש של חברות קטנות וגדולות כאמצעי לשיווק ולשימור לקוחות מסתבר כי לקוחות רבים מתעלמים מהודעות שנשלחים אליהם באי-מייל. הסיבה לכך בדרך כלל בגלל שהתיבה מוצפת בהודעות שיווקיות שחלקן עושות את דרכן לתיבת הספאם. לאחר שאפיק האי-מייל הפך למדיום אטרקטיבי פחות הדרך היעילה ביותר להגיע ללקוחות עוברת דרך הטלפון הנייד, באמצעות שליחת SMS. כיצד תבחרו את המערכת המתאימה לכם?

האם המערכת שלכם כוללת ממשק שליחה פשוט לניהול רשימות תפוצה?

כאשר לקוח נרשם באופן אוטומטי או דרך מערכת ה CRM שלכם לרשימת התפוצה חשוב לדעת לשייכו לתת קבוצה באופן אוטומטי. בחרו מערכת המעניקה לכם את האפשרות ליצור מספר רשימות תפוצה ולנהל אותן בממשק שליחה פשוט להפעלה, קיראו עוד על רשימות תפוצה ולמה הן חשובות. חלק ממערך השליחה אינו מתבצע על ידי עובדים הבקיאים בניהול מסדי נתונים ולכן ממשק ניהול קל המתאים לבעלי ידע בסיסי במחשבים יאפשר לכל עובד שתבחרו לנהל את תהליך השליחה.

הודעה בטלפון חכם

האם המערכת מתממשקת באמצעות API למערכות נוספות?

ממשק שליחת הSMS משולב פעמים רבות במערכות נוספות הבונות את הקמפיין. למשל תוכנת CRM קיימת, מערכת חשבוניות והזמנות ומערכת היוצרת באופן אוטומטי רשימות תפוצה כאשר לקוח מתקשר או שולח SMS לטלפון הנייד של בעל העסק (באמצעות מספר וירטואלי). כיום, כאשר אתם מסוגלים לחבר כל מערכת הכוללת API באמצעות תוכנות אוטומציה מתקדמות השמיים הם הגבול.

תזמוני הודעות ומאפיינים נוספים

אתם נמצאים בתערוכה חשובה באזור הדרום השבוע ובשבוע הבא דווקא בצפון. רצוי לבחור מערכת אוטומטית המאפשרת לכם לתזמן הודעות לנמענים על בסיס תחומי עניין, מיקום גיאוגרפי או המוצרים שרכשו בעבר. חפשו מערכת לשליחת הודעות המציעה: שליחות אוטומטיות של SMS לאחר ביצוע פעולה, מערכת המאפשרת ליצור קמפיין דינמי מותאם ועוד פיצ'רים נוספים. כאשר תכירו את העוצמה של שליחת SMS ללקוח וכמות המכירות המגיעה באמצעות הודעות אלה, תוכלו להמשיך ולמקסם את הצלחת הקמפיינים באמצעות התאמות אישיות לקהל היעד.

מה עושים כשהלקוח לא מעוניין לקבל הודעות?

לקוח שהיה ברשימת התפוצה שלכם ומעוניין להתנתק ממנה עשוי להוות משאב יקר למחלקת שירות הלקוחות שלכם. לכן, בחרו מערכת המציעה ניהול אוטומטי של רשימות מורשי הדיוור (משלוח ההודעה) וכן אפשרות של הסרה אוטומטית מהרשימה. זכרו כי אין טעם להמשיך לשלוח הודעות לליד שאינו מעוניין בתקשורת עם המותג והדבר אף עשוי להוות עבירה על חוק הספאם.

קבלת דוחות סטטיסטיים מדויקים על מנת לבצע אופטימיזציה של הקמפיין

כמה אנשים קיבלו את ההודעה שלכם השבוע? מי מהם השיב והפך ללקוח משלם? לנתונים הללו חשיבות גבוהה על מנת שתוכלו לבצע אופטימיזציה של הקמפיין בעתיד. לכן, מומלץ בחום לבחור מערכת המאפשרת הפקת דו"חות מפורטים, מבצעת בקרת נתונים ומציגה סטטיסטיקות חשובות בזמן אמת כמו אחוז הלקוחות שפתח את ההודעה והגיב אליה.
לסיכום, חברות שישכילו לשלב מערכות אוטומטיות הכוללות גם משלוח הודעת SMS יוכלו לשדרג בצורה משמעותית את האפקטיביות של קמפיינים קיימים וליצור קמפיינים מותאמים אישית עם מענה מהיר מלקוחות פוטנציאליים.